English

آخرین وضعیت جوی پایتخت اعلام شد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعات با وزش باد و خیزش موقت گرد و خاک در نیمه‌جنوبی استان و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

آخرین وضعیت جوی پایتخت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف در ارتفاعات گاهی قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در نیمه‌جنوبی استان با نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعت‌ها کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

طی این مدت روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۵تیر) کمی ابری و وزش باد،در بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه ( ۶ تیر) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید، احتمال وزش باد خیلی شدید، خیزش گرد وخاک، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از یکشنبه تا دوشنبه ( ۵ تا ۶ تیرماه) در نیمه غربی و جنوبی استان تهران خبر داد.

بر اثر این مخاطره کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده خطر سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره و احتمال آسیب به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی خودداری از تردد در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر، محافظت از تاسیسات حساس به گرد وخاک، مستحکم سازی سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، عدم پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌تمام و احتیاط در تردد به‌خصوص در جاده‌های بیابانی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه