English

یوسف نوری:

طرح سنجش سلامت از دهه ۷۰ و ۸۰ آغاز شده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح سنجش از دهه ۷۰ و ۸۰ آغاز شده و به همان شکل اولیه‌اش ادامه یافته است، هرچند درصد پوشش آن افزایش یافته و کیفیت پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد برای ترسیم نیمرخ کامل استعدادی دانش آموزان نیازمند ابزارهای جدید و به روز هستیم.

طرح سنجش سلامت از دهه ۷۰ و ۸۰ آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان که در دبستان دخترانه رازی منطقه ۳ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه محور پیشرفت آبادانی هر کشوری نیروی انسانی آماده است به نحوی که استعدادهایش شناخته شود و از ابتدای مسیر تحصیل بدانیم که چه ویژگی ها و استعدادهایی دارد گفت: انسان ها به مثابه معادن ارزشمندی هستند که برای به کمال رسیدن به یک کیمیاگر نیاز دارند.

وی افزود: طرح سنجش از دهه ۷۰ و ۸۰ آغاز شده و به همان شکل اولیه‌اش ادامه یافته است، هرچند درصد پوشش آن افزایش یافته و کیفیت پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد برای ترسیم نیمرخ کامل استعدادی دانش آموزان نیازمند ابزارهای جدید و به روز هستیم و باید این کار از سنین پایین‌تر و قبل از دبستان انجام شود و مداومت داشته باشد.

نوری با اشاره به وجود ۱۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و ۴۲۱ پایگاه سیار عنوان کرد: یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز مشمول داریم که در سال گذشته میزان دانش آموزان شناسایی شده دیرآموز کمتر از ۶ درصد بوده است. میزان دانش آموزان استثنایی محصل در طرح تلفیقی کمتر از دو دهم و محصلان در مدارس استثنایی کمی بالاتر از نیم درصد بوده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: میدان را برای شناسایی استعدادها باز کنیم و حتی یک استعداد هدر نرود. اکنون آمادگی کامل را برای تربیت تمام ساحتی نداریم. مثلا دبیر فیزیک باید دبیری فیزیک خوانده باشد و دانش آموز را کامل بشناسد نه اینکه به تنهایی فیزیک تدریس کند و به ابعاد دیگر تربیتی دانش آموز توجه نداشته باشد. ما باید معلمان خود را مجهز کنیم که رفتارهای دانش آموز را بشناسند و اگر در جایی نیازمند کمک و مشاوره بودند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه