English

افزایش دمای هوا تا ۵ درجه بیش از حد نرمال

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: کشور در خرداد ماه دمایی بیش از حد نرمال را تجربه خواهد کرد.

افزایش دمای هوا تا ۵ درجه بیش از حد نرمال

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی و میزان افزایش دما در خردادماه اظهار کرد:در هفته جاری افزایش دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال در دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز و رشته‌کوه زاگرس و نواحی غربی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در نیمه شرقی کشور به جز سواحل دریای عمان و شمال شرق دمای هوا از یک تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: در دو هفته پایانی خرداد در دو سوی دامنه‌های البرز ،شمال غرب و دامنه‌های زاگرس بین یک تا ۳ درجه سانتیگراد دما بیش از حد نرمال و در نواحی جنوب شرقی کشور دما در حد نرمال خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در هفته آینده دمای هوا غالبا بیش از حد معمول خواهد بود، اظهار کرد: خردادماه تا اوایل تیرماه در مناطق شمال غرب تا جنوب زاگرس، زاگرس جنوبی و البرز مرکزی افزایش دمای یک تا ۳ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان در نیمه شرقی و جنوب کشور دمای هوا بین یک تا ۳ درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه دمای هوا در شمال غرب، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و امتداد رشته‌کوه البرز و دامنه‌های غربی رشته‌کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش دمای بیش از حد نرمال مورد انتظار است و سایر مناطق در محدوده نرمال قرار خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره دمای هوا در تیر و مردادماه اظهار کرد:از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه میانگین دمای هوا در شمال غرب،دامنه جنوبی رشته کوه البرز،رشته کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه بیش‌تر از نرمال و در مناطق شمالی دریای عمان تقریبا شرایط دمایی نرمال و یک درجه کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:از نیمه مرداد تا شهریور ماه میانگین دما در مناطق شمال و شمال غرب بین یک تا ۳ درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و در نواحی ساحلی دریای عمان که در سیستان و بلوچستان قرار دارد، دمای نرمال و مقداری بیش از حد نرمال انتظار می‌رود.

به  گفته ضیاییان، به طور کلی در بیشتر نقاط کشور به خصوص نواحی غربی دمای بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.

وی در ادامه درباره خیزش گرد و خاک در هفته جاری اظهار کرد: طی این مدت فعالیت سامانه گرد و غبار شدیدی پیش‌بینی نمی‌شود. بخش‌های مختلف کشور همچون خوزستان و استان‌های مرکزی و جنوب غرب کشور به طور پراکنده پدیده گرد و غبار را با شدت بیشتری تجربه خواهند کرد ولی این گرد و غبار به شدت هفته گذشته نخواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره میزان بارندگی در روزهای آینده تصریح کرد:طی روزهای آینده در مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه