English

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشورو وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی یکشنبه و دوشنبه (۸ و ۹ خردادماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران در پاره‌ای نقاط رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و درمناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ خردادماه) در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: بعد از ظهر امروز (۸ خردادماه) بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و شمال لرستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان، از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: پنجشنبه در بخش‌هایی از استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا آخر هفته در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

وی در ادامه از روند تدریجی افزایش دما طی پنج روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبرداد.

به گفته ضیاییان امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ خردادماه) کمی‌ابری، در بعد از ظهر نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۰ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ خردادماه) اهواز  با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۴  و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه