English

حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

نشست «خرمشهرها در پیش است» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش خبرگزاری موج، نشست «خرمشهرها در پیش است» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این نشست درباره حماسه سوم خرداد، بیانیه گام دوم انقلاب و وظایف دانشگاه‌ها مطالبی را عنوان کرد.

وی گفت: نقطه عطفی که روند حرکت جنگ را از شکست به سمت پیروزی سوق داد، امری قابل مطالعه است و باید بتوانیم از مطالعه پژوهشی نسبت به این تغییر بنیادی برای حل مشکلات امروز کشور درس بگیریم و راهی به سوی آینده باز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خروج از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب، مسیری است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند و در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دانشگاهیان است، علم و فناوری و به ویژه دانشگاه ها در شرایط فعلی نقش اساسی دارند و در دفاع مقدس نیز همین طور بود و دانشگاهیان و فرهیختگان در ساخت تجهیزات و تسهیلات و امور سخت افزاری و نرم افزاری کمک شایانی کرده اند.

وی گفت: حقیقتا معتقدم آینده روشن است و ما مشکل لاینحل در کشور نداریم و مشکلات و شرایط موجود نسبت به وضعی که در زمان جنگ تحمیلی در آن قرار داشتیم، بسیار کوچک تر است و ما می توانیم بر تمامی مشکلات غلبه کنیم.

در ادامه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی با اشاره به تلاش دشمن برای تحریف نتایج و عظمت دفاع مقدس خاطر نشان کرد: عظمت نتیجه دفاع مقدس و این گنجینه عظیم، دشمنان اسلام و ایران را برآن داشت که با تمام قوای خود به تحریف واقعیت های دفاع مقدس و دروغ پراکنی، بپردازند، مقام معظم رهبری با آن شخصیت عالمانه و صادقانه، خطر تحریف دفاع مقدس و وارونه نشان دادن پیروزی ایران را، خطری جدی قلمداد کرده اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه، اهداف جریان تحریف از وارونه جلوه دادن نتایج دفاع مقدس را برشمرد و اظهار داشت: تحقیر ایرانی، بدبین سازی نسل کنونی به انقلاب، بدبین سازی به نظام دینی و ولایت فقیه، جلوگیری از نفوذ ایده ها و روش های فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعتبار زدایی از توان دفاعی کشور، بی اعتبار کردن فرماندهان جنگ، ایجاد بدبینی به دوران دفاع مقدس، سرپوش گذاشتن بر رهبری بی نظیر امام راحل و مقام معظم رهبری و غیره برخی از اهداف جریان تحریف است.

حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثار رزمندگان اسلام گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت و شجاعت مجاهدین بسیاری بودیم، اما دسته ای از مجاهدین در جبهه های جنگ، مجاهدین گمنام بودند.

وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در خطبه ۱۰۲ نهج البلاغه در باب اولیای مستور و اولیای مشهور، خاطر نشان کرد: امیر المومنین در این خطبه به معرفی اولیای مستور می پردازد، کسانی که برای زمینیان شناخته شده نیستند اما برای آسمانیان، همچون ستاره می درخشند.

 ساداتی نژاد درباره مجاهدین گمنام دفاع مقدس گفت: بسیاری از مجاهدین گمنام هشت سال دفاع مقدس، طی سال های جنگ بدون اینکه شناخته شوند، در گمنامی به شهادت رسیدند و برخی همچنان گمنام در میان ما حضور دارند. جانبازان سرافراز که به گفته مقام معظم رهبری شهیدان زنده هستند، آزاده های قهرمان که سال ها در زندان های دشمن سختی کشیده و مقاومت کردند و دسته سوم زنان دلاوری که در سال های دفاع مقدس شجاعانه حضور داشتند اما نقش آن ها دیده نشد، مجاهدین گمنام جنگ تحمیلی را تشکیل می دهند.

در این مراسم مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در سخنانی اظهار داشت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شروع عملیاتی بود که بخشی از یک عملیات بزرگتر است و امیدواریم به نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس منجر شود.

وی افزود: آزادسازی قدس یکی از مراحل کامل تمدن نوین اسلامی است و بالندگی علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی یکی از پیش شرط‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی است. در گام دوم انقلاب لازم است  با نگاه حل المسائلی به سمت علوم نافع حرکت کنیم و تولید علم بر اساس نیاز کشور صورت گیرد. امروز فرصت برای اساتید انقلابی و ولایی به وجود آمده که از این حرکت به شکل حداکثری استفاده نمایند.

ایشان خاطر نشان کرد: در این راستا سازمان بسیج اساتید طرح کمک به نظام حکمرانی کشور را با 20 گروه تخصصی در سطح ملی و استانی وزیست بوم کشوری تهیه کرده است و آماده تحویل به دولت است و آماده همکاری با نظام حکمرانی کشور، قوای سه گانه و همه ارکان نظام هستیم.

 مردانی اظهار داشت: کمک به نظام آموزش عالی کشور و ایجاد تحول در بخش علوم به ویژه علوم انسانی و  فراهم نمودن ارتباط بهتر اساتید و پژوهشگران از طریق جشنواره ملی شهید چمران در بخش صنعت، از دیگر اقدامات سازمان بسیج اساتید است که زمینه را برای حرکت در راستای تمدن سازی نوین اسلامی فراهم می‌کند.

در این مراسم همچنین زهرا محمودی دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه به اهمیت جهاد تببین و نظریه پردازی در حوزه مقاومت و لزوم ایجاد یک اندیشکده یا پژوهشکده در عرصه هنر مقاومت و جهاد تبیین تاکید کرد.

در ادامه نشان دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه و حافظ نیا استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه به سردار باقری اهدا شد.

حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه و تجدید بیعت با شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس پایان بخش این مراسم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه