English

بی‌تفاوتی شهرداری تهران به کنترل بحران آلودگی هوا؛

وقتی شهردار تهران تعهدی به حکم «جانشینی رئیس ستاد پیشگیری بحران تهران» ندارد!

درحالیکه شهردار تهران طی حکمی از سوی وزیر کشور عنوان جانشین وزیر در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران دارد اما هیچ اقدام موثری در این خصوص نداشته است.

وقتی شهردار تهران تعهدی به حکم «جانشینی رئیس ستاد پیشگیری بحران تهران» ندارد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، آلودگی و غبارگرفتی هوای شهر تهران در دو روز اخیر حواشی متعددی را به همراه داشت که بخشی از این موارد ا ز سوی مدیران  شهری مطرح شد.

در همین راستا عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توییتی نوشت:

آلودگی امروز هوای تهران داخلی و ناشی از فعالیت وسایل نقلیه و یا صنایع نیست.

 کانون گردوغبار کشورهای غرب و شمال غربی ایران و ناشی از پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی و بیابان‌زایی است.

 تغییر اقلیم، یک مساله ملی و فراملی است که تلاش سازمان محیط زیست و وزارت خارجه را می‌طلبد. 

کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار در جلسه امشب مجددا درباره تعطیلی فردا تصمیم خواهد گرفت.

شهرداری تهران با ارائه اطلاعات دقیق ماهواره‌ای از شرکت کنترل کیفیت هوا به این کمیته و آمادگی همه‌جانبه برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار دولت و مردم خواهد.

مطهر محمدخانی

 

اما رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درحالی از بار مسئولیت این ارگان نسبت به معضل آلودگی هوا شانه خالی می‌کند که در آذر ماه سال گذشته وزیر کشور در حکمی علیرضا زاکانی شهردار تهران را به عنوان جانشین خود در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، درحکم احمد وحیدی خطاب به علیرضا زاکانی آمده است: به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰) قانون مدیریت بحران کشور و بند یک مصوبه جلسه مورخ ۳-۹-۱۴۰۰ ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران، نظر به شرایط ویژه و اهمیت کلانشهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران، با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های شهرداری تهران و نیز شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده شما، به موجب این حکم جناب عالی را به عنوان «جانشین رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران»  منصوب می‌کنم.

حکم زاکانی

 

درحالیکه شهردار تهران واکنشی نسبت به وضعیت تاسف‌بار آلودگی هوای تهران نمی‌دهد و رئیس مرکز ارتباطات شهرداری هم علت این مهم را عوامل خارجی مانند گرد‌وغبار و ریزگرد عنوان می‌کند و توجهی به نقش شهرداری در کنترل آن ندارد؛ بهروز شجاعی فعال رسانه‌ای در توئیتی وظیفه شهردار را که در حکمش از سوی وزیر کشور مطرح شده است ، یاد‌آوری می‌کند و می‌نویسد:

اگرچه این ریزگرد به علت ریزگرد‌های مسافر بود، اما نقش شهرداری در مدیریت این بحران پررنگ است. اول این‌که شهرداری می‌توانست باتصمیم فوری خروج افراد از خانه را در این شرایط با محدودیت‌های جدی همراه کند.

همچنین منع تردد یا اعمال طرح ترافیک سراسری از درب نازل برای به حداقل رساندن تردد‌ها می‌توانست نقش مهمی در آسیب به سلامت شهروندان ایفا کند.

توئیت

 

توئیت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه