English

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت داروهای گیاهی در کشور

نائب رئیس انجمن داروسازان کمبود منابع ارزی را عامل کمبود دارو در کشور دانست و افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت داروهای گیاهی و افزایش 5 تا 6 برابری قیمت داروهای خارجی را نیز پیش بینی کرد.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت داروهای گیاهی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علی فاطمی نائب رئیس انجمن داروسازان در سال جدید کمبود منابع ارزی را عامل کمبود دارو در کشور دانست و افزود: داروهای خارجی و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو باید با ارز 4200 تومانی تأمین شوند اما از آنجایی که دولت در اعتبارات و بودجه خود دچار مشکل است موفق به تامین و تزریق ارز مورد نیاز به صنعت دارو نشد و همین موضوع کمبود دارو را رقم زد.

فاطمی یادآورشد: دولت برای سال 1401 پیش بینی کرده بود که ارز نیمایی به دارو تخصیص پیدا کند و ما به التفاوت آن هم به سازمان‌های بیمه پرداخت شود.

نائب رئیس انجمن داروسازان افزایش 30تا 40 درصدی قیمت داروهای گیاهی و افزایش 5 تا 6 برابری قیمت داروهای خارجی را پیش بینی کرد و گفت: البته مجلس برآورد کرده که بین 80 تا 100 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که به سازمان‌های بیمه تخصیص داده شود و فشاری به مردم وارد نشود اما در کشور ما اول گرانی اتفاق می‌افتد و بعد از سازمان‌های بیمه حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر حدود یک سوم هزینه دارو را پرداخت می‌کنند گفت: این درحالیست که سازمان‌های بیمه گر باید بالای 70 درصد از هزینه دارو را بپردازند تا پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا کند اما این اتفاق نمیفتد و زمانی هم که کارخانه‌های داروسازی با کمبود منابع مواجه شوند ممکن است خطوط تولیدشان متوقف و کمبود دارو ایجاد شود.

فاطمی در رادیو گفت وگو تقویت سازمان‌های بیمه برای پوشش هزینه‌های دارویی بیماران را ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه