English

تب زایمان در اولین روز قرن جدید/ تاریخ تولد لاکچری باز هم فدای سلامتی نوزادان شد

در طی سال‌ های اخیر تمایل خانواده‌ ها به تاریخ زایمان های لاکچری بیشتر شده و تعداد تولدها در این روزهای خاص بیشتر از حد معمول بوده است.

تب زایمان در اولین روز قرن جدید/ تاریخ تولد لاکچری باز هم فدای سلامتی نوزادان شد

 به گزارش خبرگزاری موج، چند سالی است که تاریخ زایمان های لاکچری به راه افتاده و باعث شده است تا خانواده‌ ها در مدت زمان حاملگی دخالت کنند و به خواست خودشان آن را تغییر دهند تا فرزندشان در یک روز خاص و به ظاهر لاکچری به دنیا بیاید.

تاریخ هایی که باعث شده تا والدین ترغیب شوند از قبل برای تاریخ دقیق تولد نوزاد خود در یک روز خاص حساب و کتاب کنند، بسیاری از افراد قبل از اقدام برای بارداری نسبت به تعیین تاریخ زایمان خود برنامه‌ریزی می‌ کنند و برخی دیگر نیز که بدون برنامه‌ریزی باردار شده‌اند، اگر تاریخ زایمانشان به تاریخی رند نزدیک باشد، درخواست تغییر در زمان زایمان خود را دارند، بدون اینکه عوارض چنین زایمان هایی را در نظر گیرند.

والدینی که ذوق‌ زده از ثبت تاریخی خاص در شناسنامه فرزندشان، در صف سزارین می‌ ایستند، غافل از این‌ که زایمان زودرس یک خطر مهم برای سلامت نوزاد است و ممکن است تلخ‌ ترین روز را برایشان رقم زند و منجر به ایجاد عوارض برای جنین، نوزاد و حتی مادر شود.

به خصوص در حال حاضر که مردم درگیر همه گیری شیوع کرونا و امیکرون هستند این معضل چند برابر شده است، تعدادی از مادران بدون علامت هستند و به دلیل مداخله‌ های غیر ضروری و جراحی‌ های بی موردی که امکان دارد در این مدت انجام شود ممکن است جان مادر به خطر بیفتد و در عین حال باعث آسیب‌ رسیدن به جنین و نوزاد شود، زیرا تولد نوزاد قبل از کامل شدن دوره بارداری، بر روی تکامل ارگان‌های مختلف نوزاد تأثیر منفی خواهد داشت.

با این حال برخی زوجین حاضرند با پرداخت هزینه‌ های سنگین  نوزاد خود را در یک تاریخ خاص و لاکچری به دنیا بیاورند!! غافل از این‌ که نمی‌ توان صرفا برای یک عدد جان فرزند خود را به خطر انداخت و ممکن است خانواده تا سال‌ ها هزینه و تاوان اشتباه خود را با از دست دادن سلامتی  فرزندشان بپردازند!

 اما با وجود هشدارها باز هم در اولین روز قرن جدید و در تاریخ 01. 01 . 1401 شلوغی عجیبی را در بیمارستان‌ ها شاهد بودیم که حاکی از افزایش تعداد سزارین در این روز نسبت به روز‌های دگر بوده و به نظر می‌ رسد باز هم تجربه‌ای تلخ رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه