English

محمدمهدی کاظمی:

عمده والدین موافق آموزش حضوری هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون 92 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی خبر داد و گفت: نظرسنجی دیروز انجام دادیم که بخش عمده‌ای از خانواده‌ها اقبال داشتند که آموزش حضوری برقرار شود.

عمده والدین موافق آموزش حضوری هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنده باد زندگی با آموزش مجازی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار کرد: اواخر سال 98 که کرونا شروع شد، یک بیماری ناشناخته بود که طبیعتاً همه دنیا وضعیت دقیقی را متصور نبودند.

وی ادامه داد: در آن زمان، آموزش و پرورش تعطیل شد اما بلافاصله همه مسؤولان در سراسر کشور سعی کردند به‌گونه‌ای مدارس را بازگشایی کنند؛ البته آموزش حضوری امکان‌پذیر نبود و ظرفیت تلویزیون و فضای مجازی از طریق شبکه شاد فراهم شد و آموزش غیر حضوری اتفاق افتاد.  

کاظمی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش به صورت غیرحضوری جوابگو نیست و همه دنیا به آن رسیدند، گفت: همه کشورهایی که در عرصه تکنولوژی زیرساخت‌هایشان از ما جلوتر بودند، بعد از بررسی‌های میدانی بر ضرورت آموزش حضوری تأکید داشتند.

وی افزود: متأسفانه بعضا به دلیل مقاومت‌هایی که وجود داشت نتوانستیم آموزش را به صورت حضوری برقرار کنیم و نهایتا سال تحصیلی 1400ـ1399 را به صورت غیرحضوری گذراندیم و سال 1401ـ1400 را با تأکید رئیس‌جمهور، آموزش حضوری اتفاق افتاد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از معلمان و فرهنگیان برای تلاش در این مدت، گفت: در زمان شیوع کرونا بعضا در تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک، مشکلاتی وجود داشت ولی فرهنگیان موضوع بحث آموزش را جدی گرفتند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش صرفا موظف به آموزش علمی نیستیم و تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان مدنظر است؛ یعنی رشد اجتماعی دانش‌آموز برای ما بسیار مهم است و لذا با همه این شرایط تأکید بود که آموزش حضوری اتفاق بیفتد و امسال با آموزش حضوری تقریبا کلاس‌های درس آغاز شد البته در بعضی شهرها به دلیل خاص نتوانستیم آموزش حضوری را داشته باشیم.

کاظمی با اشاره به همراهی اولیای دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری و انجمن اولیا و مربیان، اظهار کرد: خانواده‌ها بستری را فراهم کردند که آموزش حضوری هم اتفاق بیفتد اما هنوز به صورت 100 درصد آموزش حضوری را به دلیل شرایطی که با شیوع اُمیکرون اتفاق افتاد، نداشتیم.

وی با بیان اینکه دوره متوسطه اول دوره هویت‌بخشی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: در حال حاضر تأکید داریم که آموزش حضوری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم چون حس می‌کنیم دانش‌آموزان نه تنها در یادگیری مباحث علمی به خصوص در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد که در مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش حضوری را بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک بخش از نگرانی والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه به شیوع بیماری کرونا باز می‌گردد؛ در دوره متوسطه  مشکل آنچنانی نداریم چون بیش از 92 درصد دانش‌آموزان نسبت به این بیماری واکسینه شدند.

وی افزود: اگر نگاه ملی به این مقوله داشته باشیم باید آینده کشور را مدنظر داشته باشیم که این دانش‌آموزان در آینده قرار است وارد جامعه شوند چه به لحاظ مهارت‌های اجتماعی و حتی مهارت‌های مربوط به شغل‌شان دچار مشکل خواهیم شد. دانش‌آموزی که امروز کلاس اول بوده است، 12 سال دیگر از نظام آموزشی خارج می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه بنده به عنوان پدر دانش‌آموز می‌گویم و اصرارم این بوده است که فرزندم آموزش حضوری را بگذارند، گفت: نظرسنجی دیروز انجام دادیم که بخش عمده‌ای از خانواده‌ها اقبال داشتند که آموزش حضوری برقرار شود؛ طبعیتا آموزش و پرورش خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مکلف می‌داند.

وی اضافه کرد: اکثر کشورهای دنیا سال گذشته به صورت آموزش حضوری بودند؛ این در حالی است که خیلی از کشورها شرایط واکسیناسیون‌شان مثل کشور ما نیست و از خیلی از کشورها جلوتر هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در مناطق شهری کوچک و در مناطق روستایی، آموزش به صورت حضوری برگزار می‌شود و آموزش در هنرستان‌ها با توجه به ماهیت‌شان، به صورت حضوری است.

وی تصریح کرد: آموزش در متوسطه اول که هم هویتشان شکل می‌گیرد و هم آینده مسیر شغلی‌شان را تعیین می‌کنند، در بستر فضای مجازی امکان پذیر نیست و به خاطر آینده دانش‌آموزان و کشورمان باید مشارکت کنیم و با روحیه جهادی تلاش کنیم تا آموزش حضوری برقرار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه