English

سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

پیگیری جدی برای تحقق خدمات اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی/ زیر‌ساخت‌ها برای اجرایی شدن نسخه‌های الکترونیک باید فعال می‌شد

عضو کمیسیون بهداشت‌و‌درمان مجلس گفت: در سال ۱۴۰۱ یکی از کارهایی که کمیسیون بهداشت در دستور کار خود قرار خواهد داد بحث پیگیری برای تحقق یافتن خدمات اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

پیگیری جدی برای تحقق خدمات اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی/ زیر‌ساخت‌ها برای اجرایی شدن نسخه‌های الکترونیک باید فعال می‌شد

سیدجلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت‌و‌درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: در سال ۱۴۰۱ یکی از کارهایی که کمیسیون بهداشت در دستور کار خود قرار خواهد داد بحث پیگیری برای تحقق یافتن خدمات اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

وی با بیان این‌‌که ما در بحث نسخه نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت از برنامه توسعه چهارم، وزارت بهداشت را مکلف کرده بودیم این اقدام را انجام دهند؛ ادامه داد: در واقع تمام بخش‌هایی که متولی حوزه سلامت در کشور بودند باید این اقدام را عملیاتی می‌کردند؛ اما متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت، وزارت بهداشت و غیره به هر دلیلی تاکنون اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی را به تأخیر انداخته اند. 

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس تصریح کرد: برخی زیر‌ساخت‌ها برای اجرایی شدن نسخه‌های الکترونیک باید فعال می‌شد که تا‌کنون اقدامی‌ صورت نگرفته، موارد دست به دست هم داده‌اند تا اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را با مشکل روبرو کنند. البته به نظر ما مسیر اجرای نسخه نویسی الکترونیکی مسیر خوبی است ولی می توانست در صورت فراهم بودن زیرساخت ها بسیار سرعت بیشتری داشته باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی برای ما قابل قبول است ولی مطلوب نیست. البته نسخه نویسی الکترونیکی یک مسئله چند بعدی است و چند وزارتخانه و سازمان درگیر آن هستند؛ اگر هرکدام از آنها در این مسیر همکاری کامل نداشته باشند باعث بروز اختلال خواهد شد.

میرمحمدی ادامه داد: وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان های بیمه گر، داروخانه‌ها، بخش خصوصی حوزه سلامت باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به طور کامل انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به این‌که هم اکنون در مسیر خوبی قرار داریم، اما در سال ۱۴۰۱ یکی از کارهایی که کمیسیون بهداشت در دستور کار خود قرار خواهد داد، بحث پیگیری مستمر و جلسات مستمر برای تحقق یافتن خدمات اجرایی نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چرا تو جهان سوم اینقدر اذیت میکنید؟همه چیتون مرتبه نسخ ها مونده خاک توسرتون تو کرونا مدرسه بازمیکنید بعد با نسخه الکترونیکی میخواهید به دنیا بگید پیشرفت کردین قاتلها

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه