English

ازدواج سفید یک تفکر نا‌به هنجار اجتماعی/ دین اسلام روش‌های زیادی را برای تسریع در امر ازدواج مطرح کرده است

در هیچ کجای دنیا و هیچ تفکر بنیاد‌دار چیزی تحت عنوان ازدواج سفید توصیه نشده است.

ازدواج سفید یک تفکر نا‌به هنجار اجتماعی/ دین اسلام روش‌های زیادی را برای تسریع در امر ازدواج مطرح کرده است

محمودرضا امینی_خبرگزاری موج؛ وقتی اصلاحات اساسی مد نظر قرار می‌گیرد، در ابتدا باید ریشه‌های آن هم مورد بررسی قرار بگیرد. در هیچ کجای دنیا و هیچ تفکر بنیاد‌دار چیزی تحت عنوان ازدواج سفید توصیه نشده است؛ اگر جریان و رویکردی را که غرب در پیش گرفته است، بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم، که بر مبنای تفکر مسیحیت هیچ قانونی برعدم ازدواج رسمی وجود ندارد؛ حتی آنها در فرایند کمونیسیتی و بودیسم هم مبانی تحت عنوان ازدواج رسمی و قانونی دارند.

ازدواج سفید، تفکری نا‌به‌هنجار برای کنترل افکار عمومی

 اما چند دهه است، که تفکری در غرب و برخی کشورهای اروپایی تحت عنوان ازدواج سفید شکل‌گرفته، که رواج‌دهنگان این تفکر به دنبال ایجاد یک تفکر نابه‌هنجار اجتماعی برای رسیدن به مقاصد دیگری هستند.

به عبارتی ایجاد ناهنجاری برای کنترل افکار مردم، از جمله بحث  همجنس‌گرایی، ازدواج با  محارم و ازدواج سفید مواردی هستند، که هیچ مبنا و اساس بنیادی ندارند؛ از این رو چنین مواردی‌که رویکرد فلسفی ندارند را نمی‌توان در تفکرات بنیاد گرایی اسلامی گنجاند.

رواج پوچ‌گرایی برای انحراف اذهان عمومی

در وقع این رویکردها یک مسیر انحرافی است؛ که ریشه در شیطان‌پرستی و جریان‌های فراماسیون دارد، و یک تفکر رشد‌آور و توسعه دهنده نیست. واقعیت این است برخی کشورها با ایجاد پوچ‌گرایی در تفکرات مردم خود به دنبال کنترل و انحراف اذهان عمومی هستند، تا برای رسیدن به مقاصد خود  اراده آنها را در اختیار بگیرند. از جمله هدایت افکار عمومی به سمت سازه‌های بی‌هویت و بی‌معنا و بدون اساس با رویکرد مبناسازی و کنترل، که تمام این‌ها القاعات شیطانی، غیر فلسفی و نابه‌هنجار است.

اگر غرب را اینگونه تصور کردیم که آنها مسیحی یا حتی یهودی و ... هستند، باید بدانیم درهیچ گرایشی چنین قواعد بی‌اساسی پذیرفته و مقبول نیست. چراکه هرکدام آنها برای ازدواج دارای قانون‌مندی‌های خاص خود هستند و از آن پیروی می‌کنند. چیزی که تحت عنوان ازدواج سفید در جوامع تبلیغ می‌شود، پشت‌پرده و مقاصد سیاسی دارد.

واقعیت کشور ما این است که مبانی فکری ارزشی و اعتقادی است؛ و راه بهم ریزی و اضمحلال این‌‌ها بروز ضد ارزش‌ها در تقابل با ارزش‌ها است؛ و این رویه‌ای است که متاسفانه در خصوص ازدواج سفید صورت گرفته و برای رواج آن هزینه‌های زیادی انجام شده است؛ تا اتفاقاتی که در اهداف شیطانی آنها وجود دارد رقم بخورد. اگر در کشوری مثل ایران که مبنای ارزشی و دینی در آن حاکم است در صورتی‌که با رواج جریان‌های انحرافی از سوی دشمنان ارزش‌ها تضعیف شود تا ضد ارزش‌ها رنگ بگیرد؛ حتی حاکمیت را هم می‌توانند تحت کنترل بگیرند.

لذا نه تنها در خصوص امری مانند ازدواج سفید پیشنهادی نمی‌کنم، بلکه به جوانان و خانواده‌ها هشدارهم می‌دهم! دین اسلام فرصت‌های زیادی را برای درکنار هم قرار دادن دختر و پسرها فراهم کرده است که اگر تحلیل و تبیین و اطلاع‌رسانی شود نیازی به الگوبرداری از روش‌های انحرافی و ضد ارزش نیست.

ضرورت آموزش و آگاهی در جامعه

اگرچه جامعه‌ای که از این ضد ارزش‌ها پیروی می‌کنند بسیار محدود است و عوام جامعه را می‌توان در بازار و خیابان‌ها و تجمعات دید؛ اما اگر اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌ها صورت نگیرد می‌تواند میل به پیروی از این رفتار شیطانی را توسعه و گسترش دهد. از این رو نظام و قانون باید برای تبیین و چهارچوبی که بنیاد خانواد را مقدس می‌شمارد و میل به حفظ آن دارد تلاش  و ایستادگی کند.

لذا ایجاد فضای لازم و راحت برای ازدواج جوانان یکی از مهمترین و اولاترین اقداماتی است که در ابتدا باید از سوی نظام و قانون و سپس از سوی خانواد‌ها مورد حمایت قرار بگیرد. هرچه ناملایمت‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی، فقر، عدم عدالت اجتماعی، تبعیص و نا آرامی‌های موجود در جامعه بیشتر شود، ازدواج هم سخت‌تر خواهد شد و مسیرهای  هموار به مسیرهای ناهموار تبدیل خواهد شد.

از این‌رو وقتی موضوع تهاجم و اثرات آن مورد تایید و تصویب قرار می‌گیرد، باید روش‌های خنثی‌کردن و مقابله با آن هم در دستور کار قرار بگیرد.  واکنش صحیح در چنین مواردی این است که  هرکسی باید عهده‌دار مسئولیتی که پذیرفته باشد و برای رفع معضل تدابیر لازم بیندیشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه