English

بارش باران و برف و کاهش ۸ درجه ایی هوا در پایخت

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران ابری و نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با غبارصبحگاهی و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و برف و کاهش ۸ درجه ایی هوا در پایخت

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران، امروز تا ظهر فردا (۱۱ تا ۱۲ اسفندماه) آسمانی نیمه ابری، گاهی ابری با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود و در بعضی ساعت‌ها به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری غبار محلی مورد انتظار است.

از بعدازظهر فردا(۱۲ اسفندماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج آسمانی ابری همراه با وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و از فردا شب تا جمعه شب(۱۲ تا ۱۳ اسفندماه) در سطح استان در بعضی ساعت‌ها بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف همراه با مه و گاهی کولاک برف با احتمال صاعقه و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 از ظهر جمعه تا یکشنبه (۱۳ اسفندماه تا ۱۵ اسفندماه) در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی مورد انتظار است. امروز تا فردا روند تدریجی افزایش دما و از جمعه شب تا صبح یکشنبه در سطح استان کاهش محسوس دما و در ارتفاعات یخبندان شبانه مطح زمین پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های‌ فیروزکوه و فیروزکوه  - امین آباد با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین آسمان تهران فردا (۱۲ اسفندماه) ابری و همراه با غبار صبحگاهی و دربعد از ظهر وزش باد و بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۱۹ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین جمعه (۱۳ اسفندماه) آسمان تهران ابری و بارش باران و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و اوایل شب کاهش ابر خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ از نفوذ سامانه ناپایدار بارشی و بارش باران در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف دراستان تهران  از شب پنجشنبه تا شب جمعه(۱۲ تا ۱۳ اسفندماه) خبر داد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی  لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بالا آمدن موقتی سطح آب رودخانه‌ها، وقوع مه و کولاک برف در ارتفاعات، امکان محدودیت تردد در جاده های کوهستانی، احتمال صاعقه و بارش تگرگ، احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد کوهستانی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران عدم تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد درون شهری و جاده ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش سرعت وزش باد و وزش باد شدید در نیمه جنوبی و ارتفاعات احتمال وزش باد خیلی شدید موقت در استان تهران از ظهر جمعه(۱۳ اسفندماه) تا ظهر یکشنبه(۱۵ اسفندماه) نیز هشدار داد.

در این شرایط جوی احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه ها، احتمال شکستن شاخه درختان، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، پرهیز از کار روی تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های مرتفع مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال این هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۵ تا ۸ درجه سلسیوس در نواحی مرکزی و جنوبی استان، یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی و ارتفاعات، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات و احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات در ارتفاعات و بعضی نواحی شمالی استان از شب جمعه تا صبح یکشنبه(۱۳ تا ۱۵ اسفندماه) در استان تهران خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول، کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه