English

احتمال انتقال کرونای جهش یافته از گوزن به انسان در کانادا

اولین مورد احتمالیِ انتقال کووید-۱۹ از گوزن به انسان در کانادا گزارش شد.

احتمال انتقال کرونای جهش یافته از گوزن به انسان در کانادا

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، اولین مورد احتمالی انتقال کروناویروس جدید از یک گوزن به فردی در کانادا گزارش شده است.

علاوه بر این، متخصصان خوشه‌های جهش‌یافته ژنوم کروناویروس را در گوزن دم سفید شناسایی کردند که این یافته، تاییدی بر ظرفیت آهوها به عنوان منبع حیوانی انتقال ویروس است.

برای این مطالعه که نتایج آن در ۲۵ فوریه به پایگاه داده bioRxiv ارسال شد و در یک مجله معتبر منتشر نشده بود، کارشناسان ۳۰۰ نمونه جمع‌آوری‌شده از گوزن دم سفید در جنوب غربی و شرقی انتاریو را طی ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که تست کروناویروس ۱۷ گوزن در جنوب غربی انتاریو مثبت شده است.

شناسایی ژنومی متفاوت از کروناویروسِ ووهان در گوزن های کانادا

همچنین هنگامیکه کارشناسان ژنوم های پنج نمونه ویروس را توالی یابی کردند، یک تبار جدید و بسیار متفاوت از کروناویروس را شناسایی کردند. این تبار در مقایسه با نسخه اصلی ویروس شناسایی شده در ووهان چین، ۷۶ جهش داشت.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بررسی های بیشتر نشان می دهد که این تبار ممکن است از اواخر سال ۲۰۲۰ در حیوانات در حال تکامل باشد.

سپس کارشناسان، ژنوم‌های ویروسی موجود در گوزن را با ژنوم‌های موجود در افراد این منطقه مقایسه کردند. آنها فردی را شناسایی کردند که به یک سویه از کرونا با ژنوم مشابه در گوزن آلوده شده بود. این فرد در جنوب غربی انتاریو زندگی می‌کرد و با یک گوزن ارتباط نزدیک داشت و بنابراین احتمال انتقال ویروس از حیوان به فرد در این مورد قابل قبول است.

به گزارش لایوساینس، با این حال، کارشناسان خاطرنشان کردند که به دلیل محدود بودن داده‌ها نمی توان ارتباط قطعی انتقال ویروس از گوزن به انسان را تایید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه