English

جزئیات لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی اعلام شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را اعلام کرد.

جزئیات لایحه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی در تهران برای سال 1401 اظهار داشت: جلسه‌ای را با کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران برگزار کردیم و به توافق افزایش حداکثر 25 درصد برای کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در سال آینده رسیدیم.

وی افزود: دراین لایحه برای مترو، اتوبوس و تاکسی ساختار کلی قیمت‌گذاری نرخ را تغییر اساسی ندادیم ولی مواردی را در مورد الزامات اجرایی مدنظر قرار دادیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با افزایش 25 درصدی نرخ بلیت مترو، بلیت تک‌نفره داخل شهری از 2000 به 2500 تومان افزایش می‌یابد و بلیت تک‌سفره خط هشتگرد به 7500 تومان می‌رسد و بلیت تک‌سفره فرودگاه از 10 هزار تومان 12500 تومان خواهد شد.

شفیعی گفت: تخفیفاتی را که پیش از این در مورد بلیت حمل و نقل عمومی داشتیم همچنان مورد توجه قرار گرفت و 5 درصد تخفیف برای کل سال جهت شخصی‌سازی و به نام کردن بلیت‌ها پیش‌بینی شد همچنین 5 درصد تخفیف برای خرید غیرحضوری از طریق اپلیکیشن در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: تخفیف‌های گروه‌های هدف مانند تخفیف بلیت برای خانواده معظم شهدا، جانبازان بالای 25 درصد جانبازان اعصاب و روان و معلولان شدید نیز لحاظ شده است کارت منزلت و کارت تخفیف برای دانش‌آموزان دانشجویان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد همچنان سال آینده مدنظر قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نرخ بلیت اتوبوس گفت: با رعایت متوسط 25 درصد و تا سقف 35 درصد کرایه اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد به طور مثال نرخ متوسط بی‌آر‌تی از حدود 1400 تومان به 1750 تومان می‌رسد و برای سایر خطوط که عمدتا مربوط به بخش خصوصی است نرخ کرایه از 1800 تومان به 2250 تومان خواهد رسید.

شفیعی با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی‌ها نیز متوسط 25 درصد افزایش می‌یابد گفت: تقویت نظارت بخش خصوصی و هوشمندسازی ناوگان با استفاده از تقویت ابزارهای هوشمند برای سال آینده نیز مدنظر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه