English

هشدار آتش نشانی به شهرداری تهران درخصوص بازار گل امام رضا و محلاتی

جلال ملکی گفت: بازار گل امام رضا (ع) و محلاتی نا ایمن‌ترین محل‌ها در منطقه خود هستند به شهرداری اخطار داده‌ایم، اما کار خاصی صورت نگرفته است.

هشدار آتش نشانی به شهرداری تهران درخصوص بازار گل امام رضا و محلاتی

به گزارش خبرگزاری موج، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی درباره ایمنی در فصل سرما گفت: سال ۱۳۸۶ بیش‌ترین مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن را داشتیم که به دلیل توصیه نادرست برخی از سازمان‌ها بود که اعلام کردند همه‌ی در‌ها و پنجره‌ها بسته باشد و با نوار بین پنجره‌ها بسته شود که این کار در خانه‌هایی که شوفاژ و پکیج دارند منعی ندارد، اما خانه‌هایی که بخاری و شومینه دارند حتما باید یک مسیری برای ورود و خروج هوا وجود داشته باشد. مدیریت مصرف سوخت و انرژی درست است، اما در هر شرایطی نمی توان آن را رعایت کرد.

سخنگوی آتش‌نشانی درباره دودکش ها اظهار کرد: هر وسیله شعله‌دار باید یک دودکش سیمانی داخل دیوار  داشته باشد تا گاز به بالا برود. دودکش از سطح پشت بام باید یک متر بالا بیاید و روی آن کلاهک قرار بگیرد. دسته دوم دودکش‌ها داخل منزل است فقط باید دودکش‌های ورق سفید گالوانیزه و دودکش‌هایی که حالت فیزیکی مقاومی دارد استفاده شود و از دودکش‌های فنری و آکاردئونی استفاده نشود.

جلال ملکی بیان کرد: حادثه بازار گل ناشی از بی احتیاطی در مصرف کپسول گاز بود و کپسول آورده بودند که بادکنک باد کنند و حادثه اتفاق افتاد شهرداری اعلام کرد که به مالکان اخطار داده، اما نهاد‌های نظارتی خوب عمل نمی‌کنند.

وی افزود: بازار گل امام رضا و محلاتی نا ایمن‌ترین محل‌ها در منطقه خود هستند اخطار داده‌ایم، اما کار خاصی صورت نگرفته است.

گفتنی است؛ ۲ دی ماه در بازار گل محلاتی انفجاری رخ داد که در این حادثه ۲ نفر فوت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه