English

عبدالملکی:

تعداد کارآفرینان کشور باید از ۴۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون نفر برسد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال تعداد کارآفرینان کشور باید از ۴۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون نفر برسد.

تعداد کارآفرینان کشور باید از ۴۰۰ هزار نفر به ۲ میلیون نفر برسد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین گشایش هفته کارآفرینی درباره زیست بوم کارآفرینی گفت: زیست بوم کارآفرینی توانایی ایجاد کسب‌وکار سودآور و پایدار است و باید بدانیم که بدون کارآفرینی تولید و اشتغال اتفاق نمیفتد در کشور حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین داریم که برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال تعداد کارآفرینان کشور باید به ۲ میلیون نفر برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شرایط مطلوب برای فعالیت کارآفرینان در کشور وجود ندارد تا آن‌‌ها بتوانند عوامل و موانع مورد نیاز را با هم ترکیب کنند و به ایجاد اشتغال برسند البته این برنامه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و زمان می‌برد.

عبدالملکی با بیان این‌که نظام اداری کشور به شدت ضد کارآفرینی است افزود: نظام اداری کشور از پایه ضد کارآفرینی شکل گرفته و متاسفانه ساختارهای معیوب را هنوز در هم نشکسته‌ایم همان آمریکایی و انگلیسی که شرایط کسب و کار را در کشور خودشان تسهیل کرده در نظام‌های اجرایی که برای ما ایجاد کرده فضا را برای کارآفرینان نامناسب رقم زده است و باید این نظام بروکراتیک اصلاح و تسهیل شود.

وی با بیان این‌که از کارآفرینان پشتیبانی می‌کنیم ادامه داد: در دولت سیزدهم جایگاه کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود و خواسته‌های آن‌ها را برآورده خواهیم کرد که مسئله تسهیل صدور مجوز‌ها کمک بزرگی به حل مشکلات اداری و بروکراتیک کارآفرینان می‌کند و موانع شروع کار آن‌ها را کنار می‌زند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبات شورای عالی کشور مبنی بر تعامل بیش‌تر حاکمیت با کارآفرینان افزود: توافق‌نامه‌هایی را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل امضا کردیم تا وزارت‌خانه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی نظارت و حمایت‌های لازم را انجام دهند تا کارآفرینان حوزه‌های مختلف به ایجاد اشتغال بپردازند.

وی در ادامه،  درباره مهم‌ترین مشوق‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: مهم‌ترین مشوق دولت سیزدهم بهبود فضای کسب‌وکار است.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که با وجود سابقه نه چندان موفق اعزام نیروی کار به کشور‌های دیگر، چرا بار دیگر بحث اعزام نیروی کار به فنلاند مطرح شده است تصریح کرد: از این موضوع با خبر نیستم و باید سوابق آن را بررسی کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه