English

ادعای عجیب رئیس سازمان غذا و دارو؛

۱۳۰۰ تن سرم سال ۹۵ وارد شده و منقضی شده‌اند! / گمرک: واردات مربوط به سه ماه گذشته است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این سرمی که از آن صحبت میکنند، وارداتش برای سال ۱۳۹۵ بوده است و در سال ۱۳۹۹ منقضی شده است. نمیدانم چرا عده ای اکنون یادشان آمده است.

۱۳۰۰ تن سرم سال ۹۵ وارد شده و منقضی شده‌اند! / گمرک: واردات مربوط به سه ماه گذشته است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا شانه ساز در حاشیه گردهمایی معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با حضور در جمع خبرنگاران، درباره عدم ترخیص ۱۳۰۰ تن سرم از گمرک، افزود: این سرمی که از آن صحبت میکنند، وارداتش برای سال ۱۳۹۵ بوده است و در سال ۱۳۹۹ منقضی شده است. نمیدانم چرا عده ای اکنون یادشان آمده است. محموله هایی که ثبت سفارش شده، بلافاصله پای بار ظرف کسری از ساعت ترخیص شده و وارد بازار می‌شود. البته قسمتی از آن بدون اطلاع ما وارد گمرک می‌شود. واردکننده نباید بدون ثبت سفارش چیزی را وارد کند. زیرا بسیاری از آن‌ها می‌تواند مضر باشد. اتفاقی که در بندر بیروت افتاد، باید برای همه ما درس عبرت باشد که ممکن است بدون هیچ ثبت و ضبطی محموله وارد گمرکات ما کنند و اتفاقی اعم از بیولوژیک تا اتفاقاتی مانند بندر بیروت رخ دهد.

وی گفت: حرف ما این است که چیزی بدون ثبت سفارش وارد گمرک نشود. حتما پیگیری انجام می‌شود، اما ورود بی حساب و کتاب اقلام و کالاها با گمرک کار اشتباهی است. بندر بیروت نمونه است و گمرک ما باید حساسیتش را روی این موضوع بیشتر کند.

این اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو در حالی است که آمار گمرک نشان می‌دهد، واردات این حجم سرم مربوط به سال 1400 است.

WhatsApp Image 2021-10-16 at 21.23.19 (1)

WhatsApp Image 2021-10-16 at 21.23.19

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه