English

معاون گمرک:

ترخیص بیش از ۱۳۰۰ تن سرم معطل مجوز وزارت بهداشت است

طبق اعلام معاون گمرک بیش از هزار و 300 تن سرم انسانی در گمرک تهران دپو شده و برای ترخیص منتظر مجوز وزارت بهداشت است.

ترخیص بیش از 1300 تن سرم معطل مجوز وزارت بهداشت است

به گزارش خبرگزاری موج، ماجرای سرم و کمبود سرم اگرچه کمرنگ شده است اما نگاهی به مطالب منتشر شده در فضای مجازی و گلایه برخی افراد مراجعه کننده به داروخانه‌ها نشان می‌دهد این معضل به طور کامل برطرف نشده است.

در همین رابطه، مهرداد جمال ارونقی با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که طی 30 روز گذشته بیش از یک هزار و 300 تن سرم انسانی وارد کشور شده که به دلیل صادر نشدن مجوز از سوی وزارت بهداشت ، در گمرک تهران دپو شده است.

به گفته ارونقی، گمرک برای معطل نماندن چنین محموله‌هایی و جلوگیری از فساد آنها اقدام به ارائه مجوز حمل یکسره می‌کند. با این حال به دلیل صادر نشدن مجوز ترخیص، گمرک برای جلوگیری از فساد این محموله‌ها بر روی کامیون‌های حمل کننده، نسبت به صدور اجازه تخلیه این محموله‌ها اقدام نموده است.

معاون گمرک در نامه مذکور از ریاست سازمان غذا و دارو خواسته تا نمایندۀ سازمان غذا و دارو به گمرک صدرالذکر مراجعه و نسبت به بررسی موضوع و تعیین تکلیف سرم‌های دپو شده در حداقل زمان ممکن اقدام نماید.

با این اوصاف این سئوال مطرح است که اگر کشور نیازمند سرم است چرا وزارت بهداشت نسبت به ارائه مجوز به شرکت‌های وارد کننده برای ترخیص سرم‌های وارد شده اقدام نمی‌کند تا معضل کمبود سرم به طور کامل رفع شود؟

نامه گمرک

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه