English

رییس انستیتو پاستور:

واکسن کرونا پاستوکووک ۹۹ درصد ایمنی‌زایی دارد

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک بر روی ۲۴ هزار نفر در کشور مورد مطالعه قرار گرفت و ۹۹ درصد ایمنی‌زایی دارد.

واکسن کرونا پاستوکووک ۹۹ درصد ایمنی‌زایی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری گفت: واکسن پاستوکووک بر روی ۲۴ هزار نفر در کشور مورد مطالعه قرار گرفت و ۹۹ درصد ایمنی‌زایی دارد.

واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت ماه در ۸ شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد، در شهرهای بابل، ساری، اصفهان، کرمان، بندرعباس و همدان داوطلبان مطالعه تحت مداخله دو دُز این واکسن قرار گرفتند و در شهرهای یزد و زنجان، علاوه بر دو دُز، یک دُز یادآور (سوبرانا پلاس) نیز به داوطلبان تزریق شد.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران پیشتر گفته بود: مطالعه بررسی اثربخشی واکسن سوبرانا ۲ (پاستوکووک) در قالب مداخله دو دُزه ، فاز سوم بالینی در ۶ شهر مورد مطالعه، پایان یافته است.

به گفته دکتر احسان مصطفوی، نتایج گزارش آنالیز میانی مطالعه در مداخله دو دُزه و سه دُزه به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه