English

بارندگی و وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امشب به‌دنبال فعالیت سامانه کم‌فشار حاره‌ای در نواحی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید انتظار می‌رود.

بارندگی و وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که امشب به‌دنبال فعالیت سامانه کم‌فشار حاره‌ای در نواحی از جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد خیلی شدید انتظار می‌رود گفت: دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم و طوفانی است.

او بیان کرد: در اواخر وقت امشب شدت و گستره فعالیت بارشی سامانه در منطقه سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان کاهش خواهد یافت.

ضیائیان اظهار کرد: امشب برای بخشی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود و از بعدازظهر دوشنبه تا روز‌های پایانی هفته با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بخشی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی به شکل رگبار رعدوبرق همراه با وزش باد انتظار می‌رود. به‌تدریج در روز‌های پایانی هفته شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش خواهد یافت در این مدت هم دریای خزر مواج خواهد بود.

او بیان کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان هفته برای نوار شمالی کشور روند کاهش دما۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: امشب و فردا در نواحی شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود همچنین دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج‌فارس در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۲۷ و کمترین آن به ۱۹ درجه می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی