English

آموزش حضوری از ابتدای آبان ماه در مدارس کشور

سرپرست آموزش و پرورش گفت: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

آموزش حضوری از ابتدای آبان ماه در مدارس کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص الگوی بازگشایی ار آبان ماه گفت: طرحی داریم که فرایند بازگشایی مدارس از اول آبان ماه بازگشایی خواهند شد.

وی ادامه داد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس به صورت حضوری فعال هستند که ۸ درصد دانش آموزان این مدارس شامل دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند.

وی درباره سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز بیان کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش آموزی که به دلیل ثبت نام دیر هنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی، ۹۸ درصد همه دانش آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده اند، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام نشده اند به دلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش آموزان اتباع بوده اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود معلم نیز گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه