English

وقوع رگبار باران در ۴ استان کشور و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق در چهار استان کشور و احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد و توصیه‌هایی را به کشاورزان، دامداران و عشایر ارایه کرد.

وقوع رگبار باران در ۴ استان کشور و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ جمعه (۱۲ شهریورماه) در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران و شنبه (۱۳ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به انتقال شلتوک به مکان‌های مسقف، خودداری از آتش زدن کاه کلش، انجام اقدامات لازم از سوی کارخانجات شالی کوبی جهت پوشش و ایمن‌سازی شلتوک‌های جمع‌آوری شده، تنظیم سطح آب استخرهای پرورش ماهی، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زمینی به مکان‌های مسقف، خودداری عشایر و دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه