English

وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ۱۴ استان کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در برخی نقاط مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ۱۴ استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ۱۴ استان کشور، ‌از افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور در اواخر هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱ شهریور) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی در غرب اصفهان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط مازندران، شرق گیلان و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این شرایط جوی فردا (۲ شهریور) در این مناطق به‌طور خفیف‌تری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: وزش باد در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد که در منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک نیز مورد انتظار است.

به گفت ضیاییان، چهارشنبه (۳ شهریور) در برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد و وزش باد شدید در نوار شرقی ادامه خواهد داشت همچنین ‌پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ شهریور) در غالب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در نیمه غربی افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی وزش باد شدید ‌پدیده غالب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۳ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۶ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه