English

معاون اول قوه قضاییه:

قوه قضائیه با تخلفات داخل زندان برخورد می‌کند

معاون اول قوه قضاییه گفت: از سوی دیگر رئیس قوه قضاییه تاکید دارد و روز گذشته نیز اعلام کردند که قوه قضاییه مصمم است اگر داخل زندان توسط هر کسی تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گیرد، قوه قضاییه صد در صد با آن برخورد خواهد کرد.

قوه قضائیه با تخلفات داخل زندان برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه صبح امروز سوم شهریور ماه از مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بازدید کرد.

وی ضمن حضور در بخش‌های مختلف این مجتمع قضایی، به بررسی پرونده‌ها پرداخت.

معاون اول قوه قضاییه در ابتدای این بازدید، در شعب تجدید نظر حضور یافت و برخی از پرونده‌ها را مورد ارزیابی شد و بر لزوم تسریع در رسیدگی‌های قضایی جهت احقاق حقوق شهروندان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه ضمن حضور در شعب کیفری دو، به بررسی پرونده‌های معوق و مسن پرداخت.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با حضور در شعب بازپرسی، فرآیند صدور کیفرخواست در این شعب را مورد ارزیابی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در جریان حضور در «مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی» با برخی از مراجعان دیدار کرد و ضمن استماع درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها، دستورات لازم را جهت پیگیری صادر کرد.

معاون اول قوه قضاییه پس از بازدید از بخش‌های مختلف «مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی» در جلسه‌ای با حضور مدیران قضایی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب تهران حضور یافت و مهم‌ترین چالش‌های این مجتمع را مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه حضور سه ساعته در مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که قوه قضاییه با آن رو به رو است و ریاست قوه قضاییه نیز بر آن تاکید دارند، رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های مربوط به مسائل اقتصادی است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای این منظور، مجتمع ویژه‌ای که امروز در این مجتمع حضور داریم، تحت عنوان مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع برای خود مقررات و دستورالعملی دارد که مصوب ریاست قوه قضاییه است و در این دستورالعمل پیش بینی شده که امورات مربوط به این مجتمع و سیاستگذاری‌های این مجتمع زیرنظر یک شورایی انجام شود که رئیس آن شورا معاون اول قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: بازدید امروز ما از این مجتمع در اجرای دستورالعمل مذکور بود تا وضعیت این مجتمع را از لحاظ رسیدگی به این پرونده‌ها ارزیابی کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه نسبت به بازدید میدانی مسئولان قضایی از مراجع قضایی، گفت: در جریان این بازدید، پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و ضمن صحبت با قضات، آسیب‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به مشکلات این مجتمع که در جریان بازدید احصاء شد، گفت: زمانی که قاضی می‌گوید تنها با یک کارمند پرونده‌ای را رسیدگی می‌کند، باید حق بدهیم که رسیدگی طول بکشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به دستور اخیر رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور به منظور پیگیری موضوع زندان اوین گفت: در جلسه‌ای که بعد از ظهر روز گذشته با ریاست قوه قضاییه داشتیم، به دادستان کل کشور دستور داده شد که به قید فوریت موضوع را بررسی کنند و پاسخ دهند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: از سوی دیگر رئیس قوه قضاییه تاکید دارد و روز گذشته نیز اعلام کردند که قوه قضاییه مصمم است اگر داخل زندان توسط هر کسی تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گیرد، قوه قضاییه صد در صد با آن برخورد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه