English

بارش باران و رعدوبرق در برخی از مناطق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری، از افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گردو خاک در بخش‌هایی از کشور طی دو روز آینده خبر داد.

بارش باران و رعدوبرق در برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان، تهران و البرز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ‌پنجشنبه (۲۸ مرداد) در برخی نقاط هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: بارش ‌پراکنده و وزش باد در ‌پاره‌ای از نقاط جنوب، شمال غرب و ارتفاعات البرز نیز طی جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، طی دو روز آینده سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در بعضی ساعات افزایش می‌یابد و در مناطق مستعد به‌ویژه در منطقه زابل احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا ‌وجود دارد.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در مناطق شرقی آن مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مرداد) صاف تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۸ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۵ و ۴۴ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه