English

رگبار و رعدو برق در برخی نقاط کشور طی هفته آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در برخی نقاط کشور، از کاهش نسبی دما و آسمانی صاف در غالب نقاط کشور طی هفته آینده خبر داد.

رگبار و رعدو برق در برخی نقاط کشور طی هفته آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  اظهار کرد: رشد ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد)  در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه شنبه (۲۳ مرداد) در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد مورد انتظار است، گفت: طی این روز تنها در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، شمال سمنان و ارتفاعات شرقی استان تهران افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به افزایش نسبی دما در جنوب غرب و جنوب کشور طی دو روز آینده، اظهارکرد: از ابتدای هفته آینده در غالب نقاط کشور کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ مرداد) حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ مرداد) در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید در برخی نقاط احتمال تشکیل گردوخاک وجود دارد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مرداد) صاف همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری و در اواخروقت همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۲۳ مرداد) نیز صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه