English

تداوم رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان کشور تا چهار روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان کشور تا چهار روز آینده خبر داد.

تداوم رگبار و رعدوبرق در ۱۱ استان کشور تا چهار روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (۸ مرداد) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد.

وی ادامه داد: فردا و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) در گیلان، مازندران، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، زنجان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دوشنبه و سه‌شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۸ تا ۱۲ مرداد) در نوار شرقی کشور به‌ ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت به‌ویژه امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) در برخی مناطق سمنان، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور سرعت وزش باد در بعضی ساعات افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق نیز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طی ‌پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا مواج است.  

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) صاف تا نیمه‌ ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ سانتیگراد و طی روز ‌یکشنبه (۱۰ مرداد) صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه