English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد؛

چهار گروه بیمار در پیک پنجم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا، گفت: متاسفانه تهران در آرایش شرایط شهر قرمز کرونایی قرار ندارد.

چهار گروه بیمار در پیک پنجم کرونا

به گزارش خبرگزاری موج، جلیل کوهپایه زاده در وبیناری که با حضور رؤسا و مدیران بیمارستان‌های استان تهران با موضوع پیک پنجم کرونا برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه خیلی سریع گرفتار پیک پنجم کرونا شدیم و قطعاً کار بسیار سخت است اما بر اساس وظیفه باید برای رسیدگی به مردم و عبور از این شرایط آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهر تهران آرایش شرایط قرمز را ندارد، افزود: حجم مراجعه به مراکز درمانی در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده به هفت هزار بستری در استان تهران برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات مؤثر در پیک قبلی ارائه خدمات درمانی سرپایی در کلینیک‌ها بود که در کاهش میزان بستری بیمارستانی گره‌گشا بود. امروز هم باید سراغ نوآوری دیگری رفته و بررسی کنیم که چقدر می‌توانیم از ظرفیت مراقبت‌های درمانی در خانه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به چهار گروه بیمار در پیک پنجم کرونا ، گفت: گروهی نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و یا نیاز به بستری در بخش‌های عادی بیمارستانی دارند و عده‌ای در کلینیک‌ها، درمان‌های سرپایی دریافت می‌کنند اما گروه چهارم از بیمارانی کرونایی، نه آنقدر بد حال هستند که بستری شوند و نه امکان مراجعه به کلینیک‌ها را دارند، این افراد می‌توانند با رسیدگی‌های تحت نظارت در منزل درمان شوند.

کوهپایه زاده تاکید کرد: باید سعی کنیم با کمترین مراجعه به مراکز درمانی پیک پنجم کرونا را مدیریت و پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به ظرفیت سامانه تلفنی ۶۰۷۰، گفت: باید خدمات این سامانه را به اطلاع مردم برسانیم تا با راهنمایی صحیح هم از نگرانی و سردرگمی شهروندان کم شود و هم در استفاده از تخت‌های بستری بیمارستان‌ها، تعادل برقرار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی