English

کیفیت هوای تهران ۱۹ تیر ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۱۰۱ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 101 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱۹ تیر ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۱۰۱ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ با شاخص 101 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 129 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۰) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. بااین حال احتمال وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر سبب گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، علاوه بر این با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در ساعات بعدازظهر گردد.

به تدریج با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت شنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. تداوم این وضعیت جوی تا صبح روز یکشنبه (۲۰ تیر ۱۴۰۰) همزمان با آغاز تردد خودروها سبب تجمع ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است وزش باد مؤثر در ساعات پایانی یکشنبه شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تاحدودی فراهم خواهد کرد و بهبود نسبی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه