English

کیفیت هوای تهران ۱۲ تیر ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۸۹ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 89 در وضعیت سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱۲ تیر ۱۴۰۰/ شاخص کیفیت هوا به ۸۹ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ با شاخص 89 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 80 در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۱۲ تیر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی ساعات بعدازظهر گردد.

به تدریج با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت شنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، تا حدودی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این وضعیت جوی تا صبح روز یکشنبه (۱۳ تیر ۱۴۰۰) سبب تجمع ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز به تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و رشد ناپایداری جوی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا گردد.

با استمرار وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی