English

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هشدار داد؛

افزایش روند بیماری کرونا در ۵ استان جنوبی کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به افزایش روند بیماری در پنج استان جنوبی هشدار داد.

افزایش روند بیماری کرونا در ۵ استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رییسی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ما شاهد افزایش روند بیماری هستیم. در حال حاضر ۳۲ شهر قرمز و ۱۷۴ شهر نارنجی و ۲۴۲ شهر زرد داریم. روند در استان هرمزگان و بوشهر گرچه افزایشی بود، اما کندتر شده است. امیدوارم این روند کندی بیشتر شده و مردم عزیزمان هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند این روند را معکوس کرده و این روند نزولی شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: البته روند کلی کشور یک روند نزولی است. درست است که سرعت نزول کمتر شده، اما روند نزولی است. با این حال اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، قطعا سایر استان‌ها هم می‌توانند درگیر شوند. با توجه به فصل گرما و از طرفی ویروس‌های جهش‌یافته‌ای که وجود دارد، قطعا می‌تواند برای شیوع بیماری موثر باشد.

رییسی افزود: راه هم مشخص است که اول رعایت پروتکل‌هاست و از طرف دیگر هم انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سالمند گروه‌هایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند که باید واکسیناسیون را تسریع کنیم که این کار می‌تواند بسیار موثر باشد.

رییسی ادامه داد: امیدوارم با تامین واکسن‌هایی که انجام می‌شود، روند واکسیناسیون مان طی روزهای آینده بیشتر شود که البته بیشتر هم شده و ما هفته آینده قطعا اخبار بهتری در زمینه تامین واکسن و انجام واکسیناسیون برای گروه‌های هدف. از همه مردم هم تشکر می کنم و درخواست می‌کنم که همه مردم حتی افرادی که واکسن تزریق کردند، پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا ایمنی کامل برای کشور حاصل شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی