English

برگزاری انتخابات شوراها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری انتخابات شوراها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا در روز جمعه ۲۸ خرداد خبر داد.

برگزاری انتخابات شوراها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا

به گزارش خبرگزاری موج، جمالی نژاد که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در ۱۳۸۹ شهر و ۴۰ هزار روستا گفت: ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر برای شوراهای شهر ثبت نام کردند که ۱۲ درصد آن‌ها را خانم ها تشکیل می دادند. همچنین ۲۴۸ هزار نفر نیز در روستاها ثبت نام کردند که بیش از ۸۵ درصد آن ‌ها تائید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به اینکه در هفت شهر کاندیداها به حد نصاب نرسیدند، اظهار کرد: در این شهرها قائم مقام ها از سوی وزارت کشور کار اداره شوراها را انجام می دهند، اما در باقی شهرها انتخابات برگزار می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور انتخابات شوراهای شهر و روستا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متأسفانه نسبت به این انتخابات ریاست جمهوری، کمتر به انتخابات شوراها توجه می شود در حالی ‌که سرنوشت چند هزار شهر و روستا قرار است در این انتخابات تعیین شود. تکالیف بسیار مهمی بر شوراها نهاده شده است که شامل سیاست گذاری، قانون گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور سازمانی می شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا به کسانی رای می دهند که کاملاً آن ‌ها را می شناسند، عنوان کرد: مردم به کسانی رای می دهند که در محله، روستا یا شهر خودشان هستند و ارتباط نزدیک و رو در رو با آن ‌ها دارند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شوراهای شهر و روستا را خاکریز نخست مطالبات مردم دانست و گفت: نامزدهای شوراهای شهر و روستا از اصناف و رشته های مختلف انتخاب می شوند و بنابراین شور و نشاطی که در انتخابات شوراها ایجاد می شود، بسیار بیشتر از انتخابات دیگر است چون مردم دوست دارند شهر و روستایشان توسعه پیدا کند.

جمالی نژاد بیان کرد: رقابت برای پیشرفت در شهرها و روستاها باعث می شود مردم حضور بیشتر و گرم تری در انتخابات شوراهای شهر و روستا داشته باشند زیرا علاقه مند هستند در تصمیم سازی و تصمیم گیری شهر و روستای خود سهیم باشند.

وی با اشاره به تکالیف گسترده شوراها اظهار کرد: شوراها سه دسته وظیفه انجام می دهند؛ یک‌سری وظایف تصویبی و تائیدی است، یک‌سری دیگر از وظایف مربوط به امور نظارتی بوده و باقی وظایف در خصوص امور همکاری با سایر بخش ها و نهادها است.

معاون عمرانی وزیر کشور با تصریح بر اینکه شوراهای شهر، فقط شورای شهرداری ها نیستند، به چند نمونه از وظایف شوارها اشاره کرد و افزود: تصویب آئین نامه های پیشنهادی شهرداری، تائید صورت جامع درآمد هزینه شهرداری ها، تصویب وام های پیشنهادی شهرداری ها و متمم بودجه و همچنین اساسنامه آن‌ ها از جمله امور مرتبط با وظایف شوراها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه