English

فرهادی در جمع خبرنگاران:

امسال بیش از ٤ هزار شعبه اخذ رای خواهیم داشت

فرماندار تهران گفت: امسال بیش از ٤هزار شعبه اخذ رای و نزدیک به ١٠٠هزار عوامل اجرایی خواهیم داشت.

امسال بیش از ٤ هزار شعبه اخذ رای خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  عیسی فرهادی فرماندار تهران صبح امروز جمعه ۲۲ اسفندماه ۹۹ در حاشیه بازید از روند ثبت نام ششمین دوره ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ضمن تبریک عید مبعث گفت: امسال در تهران چهار انتخابات میان دوره مجلس، خبرگان رهبری، شورای‌های شهر و روستا و همچنین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را داریم.

وی با اشاره به تشکیل هیات‌های اجرایی از روز ۱۹ اسفندماه با دستور وزیر کشور، گفت: همزمان با روز مبعث پیامبر اسلام هیات اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در  با حضور افراد و اعضای مجرب تشکیل شد که بخشی از آنها در سال‌های قبل نیز همکاری داشتند. آنها بر روال انجام انتخابات همکاری و همراهی خواهند داشت. 

فرماندار تهران با بیان اینکه انتخابات با حضور معتمدین مردم انجام می‌شود، اظهار داشت:  از بین  ۳۰ نفر که معرفی می‌شوند، ۸ نفر  به عنوان معتمدین انتخاب می شوند که با هیئت اجرایی و ارگان‌های ثبت‌احوال و آموزش و پرورش و همچنین با حضور هیات نظارت مجلس و مسئولان شورای نگهبان همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن مراحل ثبت‌نام انتخابات به دلیل شیوع کرونا افزود:  بسیاری از افراد از این طریق ثبت‌نام کرده و نیازی هم به حضور در فرمانداری ندارند، اما برای افرادی هم که به هر علتی نمی‌توانند به صورت الکترونیکی و مجاری ثبت نام کنند می‌توانند در محل فرمانداری حضور پیدا کنند.

فرهادی گفت:در دو روز  گدشته ۱۴۳ نفر  ثبت‌نام  کرده اند که بخش اعظمی از ثبت‌نام ها در فضای مجازی بوده است‌. پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلی امروز ثبت نام از طریق فضای مجازی به مراتب بیشتر از روزهای گذشته باشد.

فرماندار تهران اظهار داشت: ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا ساعت ۶ بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه به پایان خواهد رسید. هشتم فروردین‌ماه ثبت نام میان دوره ای مجلس و  چند روز بعد نیز ثبت نام خبرگان رهبری را خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: امسال بیش از ۴۰۰۰ شعبه خواهیم داشت و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی به همراه هیئت نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ناظرین شورای نگهبان خواهیم داشت. 

وی درباره صعودی یا نزولی بودن تعداد ثبت‌نام کنندگان گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود  نمی توانیم  به طور دقیق بگوییم که چگونه بوده است دو روز دیگر می‌توانیم مقایسه‌ای داشته و صعودی یا نزولی بودن آنر را اعلام کنیم. 

وی در روند ثبت نام الکترونیکی را بدون هیچگونه مشکلی اعلام کرد و گفت تا بحال هیچ گزارشی که مبنی  بر وجود مشکل باشد، به فرمانداری داده نشده و تاکنون سامانه با قاطی یا  مشکل بارگذاری رو برو نشده است. 

وی درباره روند تایید صلاحیت‌ها نیز گفت: در پایان هر روز پروند ثبت نام شدگان توسط کمیته حراست به هیئت نظارت ارسال می‌شود و پاسخ نخستین روز ثبت‌نام ها می بایست روز  یکم فروردین ماه به دست ما برسد. بعد از اینکه جواب مراحل استعلام از ارگان های چهارگانه داده شد اسامی به هیئت نظارت مجلس ارسال خواهد شد. 

وی افزود: اگر کسی اعتراض داشته باشد می‌تواند به هیئت نظارت استان گزارش دهند، اگر آنها جواب نگرفت، در مرحله بعد پرونده به هیئت نظارت بکشور ارسال خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه