English

سردار حمید هداوند خبر داد؛

کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی در پایتخت

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی و دستگیری چهار نفر در این زمینه خبر داد.

کشف کلاهبرداری ۳۶۰ میلیارد تومانی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف 3600 میلیارد ریال کلاهبرداری و دستگیری 4 موسس شرکت صوری در تهران خبر داد.

سردار هداوند در تشریح خبر فوق اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف 4 فقره تسهیلات بانکی شده که طی بررسی‌های اولیه مشخص شد 4 موسس شرکت وارداتی با ثبت شرکت و ارائه اساسنامه شرکت به بانک ها با  ادعای وارد کردن کالاهای ضروری 12 میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک های خصوصی و دولتی دریافت کرده اند.

جانشین پلیس تهران با بیان اینکه متهمان تا کنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته اند، خاطر نشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان  در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات های مستقل و هماهنگ هر 4 متهم دستگیر شدند.

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده اند، به نرخ روز 3600 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به معرفی متهمان  به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی نظمی  و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه