English

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند:

ما به تنهایی نمی توانیم مشکل زباله گردها را حل کنیم!

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، در خصوص نقش این سازمان برای ساماندهی زباله گردها گفت: سازمان ها و نهادهای زیادی در این زمینه مسئولند که باید برای حل این معضل قدم پیش بگذارند، وگرنه ما به تنهایی نمی توانیم از عهده حل این مشکل برآییم.

ما به تنهایی نمی توانیم مشکل زباله گردها را حل کنیم!

 به گزارش خبرنگار موج، صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، در جریان افتتاح سه طرح (قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماند) در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه چرا با وجود گذشت چندین ماه از اجرای طرح کاپ هنوز فکری برای زباله گردها نشده است؟ گفت: اصولا موضوع زباله گردها موضوعی بین سازمانی است که نهادهای زیادی در آن دخیل هستند که باید برای حل این معضل قدم پیش بگذارند، وگرنه ما به تنهایی نمی توانیم از عهده حل این مشکل برآییم.

وی افزود: ما در چارچوب وظایفی که برایمان تعریف شده تلاش می کنیم تا از طریق روش هایی مانند استفاده از سطل زباله های جدید؛ احتمال دسترسی زباله گردها به زباله را محدود یا از بین ببریم، اما برای حل ریشه ای چالش زباله گردی باید همه سازمان ها و ارگان های ذیربط مانند بهزیستی، نیروی انتظامی و....وارد عمل شوند.

علیپور در ادامه در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد از سطل های زباله تهران با سطل های جدید تعویض شده اند؟ گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در طرح کاپ تاکنون حدود ۳ هزار سطل زباله در تهران جایگزین سطل های زباله قدیمی شده اند. این سطل ها به گونه ای طراحی شده اند که زباله گردها دیگر به داخل آنها دسترسی نداشته باشند. 

وی تصریح کرد: البته در این زمینه کمی از برنامه از پیش تدوین شده در طرح کاپ عقب هستیم ولی امیدواریم با تکمیل فرآیند جایگزینی سطل های زباله، شاهد کاهش چشمگیر حضور زباله گردها و آسیب های ناشی از آن در سطح شهر باشیم.

به گفته وی طرح قلم ماند نیز در همین راستا شکل گرفته که براساس آن شهروندان می توانند با تحویل زباله های تفکیک شده خود به این غرفه در فلکه صادقیه، برابر قیمتی که برای آنها مشخص شده، لوازم التحریر رایگان بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه