English

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خبرداد:

راه اندازی مرکز پایش بو در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به آغاز ساخت مرکز جدید پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری از راه اندازی مرکز پایش بو در پایتخت خبر داد.

راه اندازی مرکز پایش بو در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درتشریح دلایل آغاز احداث مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری گفت: همانطور که می دانید در حال حاضر حدود ۱۰ ایستگاه میانی در سطح شهر داریم که انتقال و جمع آوری زباله در آنها انجام می‌شود گرچه هدف از برنامه جدید احداث ایستگاه جدید نیست بلکه تغییر این ایستگاه‌ها به MRF است که در آن از تکنولوژی روز دنیا در تفکیک استفاده می‌کنیم. 

وی افزود: در این روش شیرابه پسماند گرفته شده و تفکیک پاک به شیوه ای درست انجام می شود. علاوه بر این ماشین های بزرگی که باعث ترافیک و نشت شیرابه در سطح شهر می‌شوند جمع‌آوری شده و انتقال به شکل پاک انجام می شود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره پهنه بندی ساخت این ایستگاه ها و مرکز پردازش پاک نیز گفت: دو ایستگاه در شرق، یک مورد در غرب و یک مرکز نیز در جنوب راه‌اندازی می‌شوند و به زودی نیز یک مرکز در شمال شهر ساخته می‌شود که هر کدام از این ایستگاه ها ۳ تا ۴ منطقه را در بر می‌گیرد و پسماندهای آنها را جمع آوری و در این ایستگاه ها پردازش می کند تا پسماند خشک با کیفیت تری به آرادکوه منتقل شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات احتمالی انتشار بو و شیرابه ها برای اهالی و همسایه‌ها گفت: یکی از انگیزه‌های ایجاد مراکز پاک این است که وضعیت کنونی که در آن جمع آوری و تفکیک زباله ها در محل روبازو در شرایط  پخش شدن شیرابه و تفکیک ناصحیح در شهر انجام می‌شود باید تغییرکند و در محیطی سربسته انجام و شیرابه بلافاصله با پرس هایی که در این سیستم وجود دارد گرفته و تصفیه می‌شود. در واقع یکی از کارها در این بخش، ایجاد مرکز تصفیه است که خروجی تصفیه شده وارد اگو شهری می‌شود که توافقات آن با آب و فاضلاب نیز انجام شده است.

علیپوربا بیان اینکه مجموعاً همه اقدامات به تلاشی است برای حفظ هرچه بهتر محیط زیست است گفت: محیط سرپوشیده هم بهینه و هم کار در فضای کمی به صورت فشرده انجام می‌شود تا قابل کنترل باشد. علاوه بر این برای اطمینان بیشتر مرکز پایش بو راه اندازی می شود تا بتوانیم وضعیت را رصد کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی