English

مدیرکل بهزیستی استان تهران اعلام کرد:

تهران ۴ هزار کودک زباله گرد و ۲ هزار کودک کار دارد!

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اعلام خبر شناسایی و جذب ۹۲۳ کودک کار در بازه زمانی ۶ ماهه اخیرگفت: پیش‌بینی می‌شود که حدودا ۴ هزار کودک زباله‌گرد و ۲ هزار کودک کار و خیابان در استان تهران وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، امین شاهرخی، مدیرکل بهزیستی استان تهران در نشست خبری روز جهانی مبارزه با کار کودکان درتقبیح شیوع استفاده از کودکان کار  گفت: هیچ انسان فرهیخته‌ای فارغ ازاینکه کودک داشته باشد یا نداشته باشد، راضی نمی شود که کودک در سنین کودکی کار کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در دوران فعلی با توجه به تکلیف قانونی که وجود دارد یکی از سرفصل های کاری مهم خود را اجرای طرح جذب، شناسایی و حمایت از کودکان کار قرار داده است گفت: به همین منظور از اسفند سال ۹۸ طرح مذکور کلید خورد ولی اجرای طرح با شیوع بیماری کرونا همزمان شد اما اقدامات با حمایت از اورژانس اجتماعی انجام شد.

شاهرخی در مورد شایعه شیوع بیماری کرونا از طریق کودکان کار نیزگفت: اکنون طرح شناسایی، جذب و حمایت از کودکان کار به یک فرآیند معمول تبدیل شده است و امروز شاهدیم طرح مذکور ، فقط ضربتی یا یک طرح بگیر و ببندی نیست و به فرایندی جدی تبدیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با ذکر اینکه در بازه ۶ ماهه اخیر ۹۲۳ کودک کار تاکنون شناسایی شدند گفت: از این تعداد ۷۶۳ کودک اتباع و ۱۶۰ کودک ایرانی هستند‌. 

وب با تاکبد براینکه یکی از معضلات ما کودکان اتباعی هستند که به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند گفت: از ۹۲۳ نفر به تعداد انگشت دست به خیابان بازگشتند. در این طرح برای اولین بار ثبت عنبیه می‌شود. این در حالی است که در طرح‌های قبلی یک کودک با چند هویت ثبت می‌شد؛ اما اکنون با ثبت عنبیه فرایند مشخص است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره آمار بازگشت به خانواده و ترخیص به خانواده گفت: از ۹۲۳ کودک شناسایی شده، ۷۲۴ نفر به خانواده جدب شدند و در کنار خانواده هستند و خانواده تحت حمایت قرار می‌گیرد. خانواده را حمایت می‌کنیم.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود که حدودا ۴ هزار کودک زباله‌گرد و ۲ هزار کودک کار و خیابان در استان تهران وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی