English

استاندار تهران :

شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می شوند

استاندار تهران گفت:بر اساس قانون، شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می شوند و باید شوراهای جدید شهرداران را انتخاب و به حوزه معاونت عمرانی استانداری ها معرفی کند.

شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می شوند

به گزارش خبرنگار موج، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در دومین نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور که به برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف شهرداران اختصاص داشت گفت: چالش هایی همچون حاشیه نشینی، آلودگی هوا، پسماند و حوزه حمل و نقل ازجمله چالش هایی هستند در حیطه وظایف حوزه معاونین عمرانی قرار دارند . برای همین چنین جلسه ای می تواند فرصتی را برای بررسی این چالش ها فراهم کند تا در نهایت پس از جمع بندی در قالب پیشنهاداتی برای اصلاح این موارد موضوع را مطرح کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: وظیفه خطیری بر عهده معاونین عمرانی استانداری هاست تا پس از برگزاری انتخابات شوراها در مرحله بعد شاهد انتخاب شهرداران و استقرار آنها باشیم. 

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، شهرداران فعلی با انتخابات شوراها مستعفی محسوب می شوند و باید شوراهای جدید شهرداران را انتخاب و به حوزه معاونت عمرانی استانداری ها معرفی کند. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است تا پس از معرفی شهرداران به معاونت های عمرانی هیاتی در اداره کل شهری بررسی صلاحیت این افراد از جنبه های مختلف را تایید کنند.

محسنی بند پی با اشاره به اینکه محور و قوه محرکه توسعه هر استانی در حوزه معاونت های عمرانی تعریف می شود گفت: بی تردید تا پایان کار دولت باید با جدیت برای توسعه و آبادانی در تمامی استان ها فعالیت و تلاش ادامه داشته باشد.

وی همچنین در خصوص آمار نهایی تایید صلاحیت شدگان ششمین دوره انتخابات شوراها گفت: از امروز لیست داوطلبینی که در هیات های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار گرفته اند توسط فرمانداران به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد تا از فردا تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس آغاز شود. قطعا در زمان تبلیغات مصوبات ستاد ملی باید اجرا شود و نظارت و پایش آن توسط استانداری انجام خواهد شد.

استاندار تهران همچنین نقبی هم به آخرین وضعیت کرونایی تهران کرد و گفت : خوشبختانه تا به امروز دولت و مردم در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی همراهی خوبی را در این زمینه داشتند و با همین شیوه موفق شدیم از پیک چهارم کرونا ویروس به تدریج عبور و در حال رسیدن به وضعیت پایدار هستیم. 

وی با تاکید برلزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان رای گیری نیز با ذکر اینکه شعب اخذ رای مشخص شده گفت: همچنین سه ساعت به زمان برگزاری افزوده شده و 10 درصد صندوق ها نیز افزایش داشته اند. امیدواریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز رای گیری با جدیت رعایت شود تا ضمن حفظ سلامت، مشارکت حداکثری نیز در انتخابات 1400 داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه