English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مروری بر فضای انتخاباتی آذربایجان شرقی/ رونق تبلیغات در فضای مجازی

کمتر از ۱۵ روز به زمان برگزاری انتخابات مانده و شور انتخاباتی، این بار در فضای مجازی استان به راه افتاده، شوری که کم‌کم دامنه آن فضای شهرهای استان را نیز فرا می‌گیرد.

مروری بر فضای انتخاباتی آذربایجان شرقی/ رونق تبلیغات در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، با گرم‌تر شدن فضای انتخاباتی در آذربایجان شرقی، اغلب گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی تبدیل به محلی برای تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری و داوطلبان شورای شهر و روستا شده است.

هنوز لیستی از داوطلبان نهایی و قطعی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان شرقی منتشر نشده اما کار ستادهای تبلیغاتی، زیرپوستی آغاز شده و گرچه در سطح شهرهای استان هنوز خبری از انتخابات نیست اما فضای مجازی، کاملاً انتخاباتی است.

تقریباً تمام داوطلبان و لیدرهای تبلیغاتی آنها، گروه‌های هواداری ایجاد کرده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مردم تبریز به ویژه افراد شاغل در ادارات و فعالان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند، به عضویت ده‌ها کانال و گروه در تلگرام و واتساپ و اینستاگرام درآمده‌اند و تصاویر شناسنامه گروه‌ها نشان از تبلیغاتی بودن گروه‌ها دارد.

لزوم رصد مداوم فضای انتخاباتی آذربایجان شرقی

موسی خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اجازه سوء استفاده افراد متخلف از فضای انتخاباتی نباید داده شود.

وی افزود: فضای انتخاباتی باید کاملا رصد شود تا به هیچ عنوان برای تخلف و سوء استفاده برخی فرصت طلبان فرصتی فراهم نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: دخالت دستگاه قضائی در انتخابات در سه محور پیشگیری از جرائم انتخاباتی، برخورد با مرتکبین جرم در این حوزه و نظارت بر حسن اجرای قوانین در جامعه از طریق بازرسی‌ها و دادستان‌ها است.

خلیل اللهی اضافه کرد: مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی باید به صورت دقیق اجرا شود و با توجه به این موضوع همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبات هستند در غیر این صورت به صورت قانونی اقدام خواهیم کرد.

حضور پرشور در انتخابات، بر آینده یکایک مردم تاثیرگذار است

ذوالفقار همتی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار داشت: ضروری است از ظرفیت تمام دستگاه ها برای ترغیب و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق های رای بدون توجه به جناح و گروه خاصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه باید همه سازمان‌ها و نهادهای مستقر در استان در پایگاه‌های اینترنتی خود شمارش معکوس برای انتخابات را فعال کنند، ادامه داد: باید نسبت به بهره گیری از ظرفیت اقلام تبلیغاتی کوچک مقیاس از قبیل رسیدهای کاغذی مراکز خرید و فروشگاه های مختلف و نیز مانیتورهای دستگاه های خودپرداز بانک ها برای ترغیب و تشویق شهروندان به شرکت فعال در انتخابات 28 خرداد بهره برد.

همتی با تاکید بر لزوم استفاده از بستر تاثیرگذار و فراگیر فضای مجازی برای ارتقای نرخ مشارکت مردم در انتخابات گفت: باید این موضوع به مردم به صورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی شود که در شعبات اخذ رای، تمامی شیوه نامه های بهداشتی پیش بینی و رعایت خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت مهم صداوسیما و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، اضافه کرد: شهرداری بعد از صدا و سیما بازوی مهم اطلاع رسانی و تبلیغات در انتخابات است که باید از ظرفیت مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها، تلویزیون های شهری و تابلوهای ثابت شهرداری برای در این زمینه و در فرصت باقیمانده حداکثر استفاده را کند.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش در امر انتخابات، گفت: ۶۲۰ هزار دانش آموز در شبکه شاد عضو هستند که می توان از این ظرفیت برای تشویق و ترغیب والدین جهت حضور در انتخابات بهره مند شد.

همتی افزود: باید از ظرفیت هنرمندان، چهره های شناخته شده و محبوب، مداحان و روحانیون برای آگاه سازی مردم در زمینه چرایی حضور در پای صندوق های رای به عنوان پایه و اساس آنان برای شرکت در انتخابات استفاده کرد.

آمادگی کامل ستادهای انتخابات آذربایجان شرقی

مرتضی محمدزاده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم، شفاف و باشکوه در استان انجام شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی 3485 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در استان افزود: 4000 شعبه ثابت نیز برای انتخابات شوراهای استان پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی گفت: تمام تمهیدات لازم پیش‌بینی برای اطمینان مردم از رعایت شیوه‌نامه‌ها پیش‌بینی شده و مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

محمدزاده همچنین آمار واجدان شرایط رأی دادن را در استان سه میلیون و 43 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 70 هزار نفر برای اولین بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در تبریز به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: در شعب اخذ رأی شهر تبریز، به جای صندوق‌های پلاستیکی، 3 تا 5 دستگاه الکترونیکی اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: احراز هویت در تمام شعب اخذ رأی در سطح استان به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

پلیس آماده تامین امنیت انتخابات است

 سردار علی محمدی اظهار داشت: نیروهای انتظامی استان برای امنیت انتخابات تمهیدات لازم را اتخاذ کرده اند و با کمک سایر ارگان‌های ذیربط مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پلیس با جدیت تمام با افرادی که بخواهند در این خصوص ناامنی ایجاد کنند برخورد خواهد کرد. همچنین در فضای مجاز جرائم انتخاباتی را رصد می‌کند و با هرگونه شایعه پردازی و هنجارشکنی برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ابراز کرد: پلیس با بسیج همه امکانات و ظرفیت های خود تلاش می کند تا با برقراری امنیت مطلوب، دغدغه دیگر مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات را به حداقل رسانده و شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود.

رصد فضای مجازی در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که داوطلبان شوراهای اسلامی نیز آرام آرام در حال آماده شدن برای تبلیغات رسمی کردند و گروه‌هایی با عنوان خبری در راه است، حامیان و طرفداران مردمی هر لحظه در فضای مجازی بیشتر می‌شود و هدف همه آنان این است تا به مشارکت مردم در روز حماسه، شور و شعف بخشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه