English

معاون خدمات شهری شهرداری تهران :

به زودی محل جدید آرامستان جدید پایتخت معرفی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهراندرباره سرنوشت احداث آرامستان جدید در پایتخت نیز گفت: مکان یابی آرامستان جدید در تهران در مرحله نهایی و به زودی معرفی می شود.

به زودی محل جدید آرامستان جدید پایتخت معرفی می شود

به گزارش خبرنگار موج، مجتبی یزدانی،  در آخرین نشست از سلسله نشست‌های خبری ارائه گزارش عملکرد شهرداری، با ذکر اینکه در حوزه خدمات شهری اولین موضوع مسأله فضای سبز است گفت: در ۴ سال گذشته، ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار به تهران اضافه شد و کل بوستان‌های تهران به ۲۳۰۰ عدد رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از محل درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار، ۲۱ قطعه از باغات تملک شده است گفت :براساس بررسی های انجام شده مناطق ۷،۸,۱۰،۱۱ و ۱۷ سرانه‌شان پایین و کمتر از ۶ متر مربع است.

یزدانی  با بیان اینکه ۲۳ باغ در نوبت تملک هستند که موضوع آنها توسط مناطق دنبال می شود گفت: ما تا همین یکی – دو سال گذشته  در ۱۷ محله بوستان نداشتیم اما حالا ۸ محله دارای بوستان شده وتامین بوستان در ۹ محله باقی مانده است.

یزدانی در ادامه با اشاره به اینکه در طول مدیریت کنونی شهری 4هزار و ۷۲۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه شد گفت: تفاهمنامه‌های مربوط به جنگل‌ها مربوط به ۵۰ سال پیش است اما آن را مستند کردیم و در تفاهمنامه شهرداری با جهاد کشاورزی بهره برداری از ۲۲ هزار هکتار از جنگل کاری‌های داخل حریم و محدوده تهران به شهرداری واگذار شد. ضمن آنکه حدود ۶۰ درصد از تفاهمنامه‌ها در این زمینه انجام شده است و منطقه ۴،۵ و ۲۲ و قسمتی از منطقه ۱ در هفته آتی به نتیجه می‌رسد.

یزدانی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو با ذکر اینکه ۴ موضوع در این تفاهمنامه پیگیری می‌شود که مربوط به قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه خانه‌های محلی در روددره‌ها است گفت: در تفاهم سال ۱۴۱۰ معلوم شده است که کدام چاه‌ها مجاز به استفاده و کدام‌ها حذف شود. در سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱،۲۵،۶,۱۸و ۲۰ چهار مورد عملیاتی شده است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داریم.

وی نیز همچنین درباره تامین مخازن اضطراری تهران گفت: ایجاد مخازن آب اضطراری در ۳۷۴ بوستان در دستور کار است که تاکنون ۴۰ مورد از آن اجرایی است و ۶۰ عدد در برنامه امسال است.

وی همچنین اشاره ای هم به وضعیت سازمان میادین میوه و تره بارکرد و گفت: ۵۷ بازارمیوه و تره بار جدید در این دوره اضافه شده است که به جز پروژه‌هایی است که بازسازی در آن انجام شده ، ضمن آنکه در همین مراکز شاهد مناسب سازی فضاهای تحت اختیارشهرداری توسط سازمان فضای سبز، میادین و زیباسازی بوده ایم.

یزدانی تاکید کرد: در همین راستا سازمان میادین موفق شده تا  ۱۱۵ میدان را برای استفاده معلولین و شهروندان کم توان مناسب سازی کند. .

وی مدعی شد که در تهران میانگین اختلاف قیمت محصولات عرضه شده در بازار‌های تحت پوشش شهرداری و بیرون بطور متوسط چیزی حدود ۳۵ درصد است.

وی درباره آخرین وضعیت حوزه آتش نشانی نیز گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۴ ایستگاه آتش نشانی به آمار ایستگاه های تهران اضافه شده است و ۶ ایستگاه دیگر نیزتا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد در همین خصوص طی این مدت در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته‌ایم.

یزدانی درباره سرنوشت احداث آرامستان جدید در پایتخت نیز گفت: مکان یابی آرامستان جدید در تهران در مرحله نهایی و به زودی معرفی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه