English

تمام خدمات شهرسازی شهرداری قم تا پایان سال ۱۴۰۱ برون سپاری می‌شود

معاون شهرداری قم از برون سپاری تمام خدمات شهرسازی شهرداری قم تا پایان سال ۱۴۰۱ خبرداد.

تمام خدمات شهرسازی شهرداری قم تا پایان سال ۱۴۰۱ برون سپاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، غلامرضا جانقربان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری، خواستار ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری ازجمله صدور پروانه، نقل‌وانتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی است.

وی ابراز کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز برای ارائه خدمات بهتر به لحاظ ساختار و نیروی انسانی، شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در مناطق هشت‌گانه شهرداری است که شامل حدود ۳۰۰ نفر نیروی انسانی است که خدمات مختلفی ازجمله نقشه‌برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده ۱۰۰، سازمان بهسازی و نوسازی و… است.

جانقربان با بیان اینکه امروز دیگر نمی‌توانیم مثل دهه قبل به شهرها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل‌شده است، افزود: باید از نگاه سخت‌افزاری به نگاه نرم‌افزاری تغییر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امر ارائه خدمات نیز با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی‌توان خدمات را ارائه داد، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع باید در شهرسازی نوین به موضوع‌های نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیندها را نیز در پی آن کاهش دهیم، به‌طوری‌که مردم نیاز به شهرداری و مراجعه را به‌هیچ‌وجه نداشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم یادآور شد: حرکت به سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به شهروندان از دو سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا آغاز و در این زمینه نیز از کلان‌شهرها عقب نیستیم، بلکه در برخی موارد نیز از سایر کلان‌شهرها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به اینکه کرونا هم فرصت و هم تهدید است، اذعان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری‌ها به‌عنوان رکن اساسی خدمات‌رسانی به مردم، به سمت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت کنند.

وی با تأکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ تصریح کرد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان،کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه از سال گذشته مردم از طریق مراجعه حضوری به شهرداری نمی‌توانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند، یادآور شد: مردم باید به دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه