English

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران :

بخش میراث فرهنگی «میدان حر» دستکاری نشده است

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران با ذکر این نکته که وجه میراث فرهنگی «میدان حر» دست نخورده است گفت: شیرهای مرمت شده میدان حر، طی هفته آینده نصب می شوند ضمن آنکه شیرهای اطراف این میدان که دچار تخریب و فرسودگی شده بودند، مرمت شدند.

بخش میراث فرهنگی «میدان حر» دستکاری نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال انتشار تصاویری از تخریب مجسمه های شیرهای میدان شاپور که با واکنش های گسترده ای در فضای مجازی همراه بود، دیو سالار، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب شیرهای مرمت شده میدان حر ، طی هفته آینده خبر داد و گفت: اثر اصلی میدان حر که همان تندیس نبرد گرشاسب است، یک اثر ملی به شمار می‌رود که توسط سازمان میراث فرهنگی نیز ثبت ملی شده بنابراین هیچ دخل و تصرفی در این اثر انجام نشده است.

وی درخصوص ناهماهنگی بین این سازمان و میراث فرهنگی برای مرمت مجسمه شیرهای یاد شده گفت: سازمان زیباسازی هیچ اقدامی درباره مرمت اثر ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی انجام نداده است و قطعاً اگر قرار بر انجام اقدام خاصی بود، با سازمان میراث فرهنگی، هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران، با ذکر اینکه مجسمه شیرهای اطراف اثر اصلی، ثبت ملی نیستند گفت: قرار گرفتن این تندیس‌ها در معرض فعل و انفعالات جوی و جنس نه چندان پایدار فایبرگلاس به کار رفته در بدنه این آثار، باعث شد که شکل نامناسبی ایجاد شود و چهره‌ای زشت و زننده به این اثر ملی بدهند بر همین مبنا و با توجه به وظیفه سازمان زیباسازی که متولی مرمت و تولید حجم و مجسمه در سراسر شهر است، بنا بر این شد که این چند مجسمه مرمت شوند.

دیوسالار تصریح کرد: در راستای مرمت این مجسمه‌ها ما سعی کردیم بدون کوچک‌ترین تغییری در شکل آنان، با استفاده از متریال بتن، کاری مستحکم‌تر و بهتر را به لحاظ ماندگاری اجرا کنیم تا علاوه بر حفظ زیبایی شهر، بتواند چهره مجسمه اصلی را نیز حفظ کند و باعث مخدوش شدن این اثر ملی نشود.

وی درباره زمان نصب این مجسمه نیز گفت: در حال حاضر مجسمه‌ها آماده شده‌اند بنابراین پس از جابه جایی و نصب پایه‌های تازه انشاالله در هفته آینده، مرمت این میدان به پایان خواهد رسید و مجسمه‌ها در کنار اثر ملی و قدیمی میدان حر قرار خواهند گرفت تا به حفظ زیبایی این اثر مهم کمک کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران، درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال تغییراتی در این میدان، گفت: به شخصه از دغدغه، هنرمندان و مردم در راستای توجه به المان‌های شهری تشکر می‌کنم و معتقدم که این همدلی یک اتفاق خوب در راستای ارزشمندی شهر و شهروندان است اما این اطمینان خاطر را نیز به شهروندان می‌دهم که هیچ‌گونه تغییری در شکل ظاهری این مجسمه‌ها یا میدان شکل نگرفته و صرفاً، اقدام انجام شده به بهبود شکل دیداری میدان انجامیده است.

دیوسالار از همه هنردوستان و شهروندان خواست تا قبل از انتشار اخبار در فضاهای مجازی، از درست یا نادرست بودن آن اطمینان حاصل کنند چرا که تا خدایی ناکرده باعث نشر اکاذیب و ایجاد نگرانی در جامعه نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی