English

استاندار تهران مطرح کرد؛

وجود ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده در پایتخت

محسنی بندپی گفت: در استان تهران ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر داریم.

وجود ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده در پایتخت

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه باز آفرینی و احیای بافت‌های فرسوده اظهار کرد: در استان تهران  ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر داریم و ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی با جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر داریم.

وی ادامه داد: تقریبا ۳۶ درصد جمعیت استان در این بافت‌ها هستند. بافت‌های فرسوده از چند منظر مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دارند و همچنین سلامت این ۴ و نیم میلیون نفری که در این محل‌ها سکونت دارند، مسائل امنیتی و برخورداری آن‌ها از امکانات زیر ساختی حائز اهمیت است.

استاندار تهران گفت: دولت هم به این دلایل تاکید دارد که نسبت به بازآفرینی بافت‌های فرسوده همه دستگاه‌ها کمک حال باشند و به کسانی که می‌خواهند در بازآفرینی کمک کنند تسهیلاتی دهد و صدور پروانه‌ها رایگان است. وام‌های خوبی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد که به عبارتی برای هر واحد مسکونی ۳۰۰ میلیون تسهیلات داده می‌شود که ۱۲۰ میلیون تومان با بهره ۹ درصد است و ۱۸۰ میلیون تومان هم با بهره ۱۸ درصد است.

وی تصریح کرد: این اقدامات در این راستا است که بتوانیم نسبت به سرعت بخشیدن بازآفرینی شهری که اصلی‌ترین مباحث در حوزه شهری است، اقدام کنیم. کار خوبی در استان شروع شده و شهرداران مکلف شده اند که نقشه جامع و احیای بافت‌های فرسوده را با انتخاب مشاور در دستور کار داشته باشند تا بتوانیم در یک برنامه ۵ ساله نسبت به سرعت بخشیدن این بازآفرینی اقدام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه