English

موج گزارش آخرین روند بررسی پرونده قتل بابک خرمدین را بررسی می کند:

راز مخوف خانه بابک! / تجاوز پدر به دختر، روایتی جدید از پرونده قتل های خانوادگی خرمدینی ها

هر ساعتی که می گذرد ابعاد جدیدتری از فاجعه قتل هولناک کارگردان میانسال کشورمان در شهرک اکباتان منتشر می شود. جزییاتی که قصه خانه ای مخوف را حکایت می کنند.

راز مخوف خانه بابک! / تجاوز پدر به دختر، روایتی جدید از پرونده قتل های خانوادگی خرمدینی ها

به گزارش خبرگزاری موج، بعد از شوک خبری امروز صبح که براساس آن  پلیس و قاضی پرونده اعلام کرده بود که برمبنای اعترافات مادر و پدر بابک خرمدین ، آنها در سالهای 90 و 97 ، دختر و داماد خود را نیز به همین شیوه به قتل رسانده اند، عصر امروز خبر دیگری منتشر شد که می تواند کاملا روند رسیدگی به پرونده را تغییر دهد.  در مصاحبه منتشر شده ای توسط رسانه ها  دوست صمیمی آرزو خرمدین در فیلمی خبر از تجاوز اصغر- پدر بابک-  به آرزو، دخترش داده است . وی در این فیلم گفت: من و آرزو با هم دوستان صمیمی بودیم. وی برایم تعریف می کرد که اولین بار پدرم در 8 سالگی به من تجاوز کرد و بعد از آن هر وقت مادرم خانه نبود این کار را تکرار می کرد .

وی افزود: آرزو می گفت که مادرش کاملا درجریان ان مساله بوده ولی دایما از وی می خواسته که سکوت کند! و اینطور که وی می گفت ، بیماری( ام . اس )آرزو هم ناشی از همین استرس ها بود..

    این دوست آرزو با ذکر اینکه وی دختری بسیار ساکت و مهربان و بی حاشیه بود گفت: به یکباره آرزو ناپدید شد. وقتی می رفتیم درخونه اش پدرش در را باز می کرد و می گفت جای وی خوب است و یکبار هم که مادرش را دیدیم وی زد زیر گریه و گفت آرزو رفته استانبول!

وی تاکید کرد: برایمان باور کردنی نبود که آرزو به استانبول رفته باشد ولی تصور کردیم که شاید وی به خاطر مریضی اش جایی بستری شده و خانواده اش نمی خواهند ما در جریان باشیم. حتی به این هم فکر کردیم که  شاید ازدواج و به ترکیه مهاجرت و ساکن استانبول شده است. 

این دوست آرزو بابک را جوانی سربه زیر دانسته و گفت : ما هیچ چیزعجیبی از این خانواده ندیده بودیم. البته پدری با روحیه نظامی داشتند و سخت گیر بودند. برای همین اصلا حادثه ای را نمی توانیم باور کنیم و در شوک هستیم! 

احتمال قتل های دیگر

روایت قاضی این پرونده نیز در نوع خودش حاوی نکات جدید و البته قابل تاملی است .محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در باره پرنده قتل بابک خرمدین گفت: در روز ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در ساعت ۳:۲۵ دقیقه بامداد حسب اعلام کلانتری ۱۳۵ آگاهی مبنی بر اینکه قطعاتی از جسد یک مرد در یکی از سطل‌های زباله سمت شرقی شهرک اکباتان کشف شده، بلافاصله ماموران به همراه بازپرس ویژه قتل پلیس، کارشناسان شورای پزشکی قانونی و تشخیص و هویت و پلیس آگاهی به محل صحنه اعزام شدند.

وی با ذکر اینکه در سطل زباله، قطعاتی از یک جسد که شامل پا، دو دست و سر شانه بود، کشف شد گفت: با توجه به آثاری که می‌توانستیم از انگشتان استفاده کنیم هویت به دست آمد. با مراجعه به منزل مرحوم بابک خرمدین با پدر و مادرش صحبت شد که با آثاری که در منزل موجود بود، به این نتیجه رسیدند که می‌توانند در مظان اتهام قرار بگیرند. پس از بازداشت، پدر و مادر این فرد اعتراف کردند بابک که فرزند دوم خانواده و متولد سال ۵۳ و کارگردان مستندساز بود را پس از بیهوش کردن با داروهای خواب‌آور و زدن ضربات چاقو مثله کردند و در سطل زباله انداخته‌اند.

سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه قسمتی از قطعات جسد هنوز پیدا نشده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، گفت: در ادامه تحقیقات هم با توجه اینکه مشخص شد یکی از دختران خانواده به نام آرزو که فرزند اول خانواده و متولد سال ۵۲ بوده مفقود شده، این فرضیه تقویت شد که احتمال قتل این فرد هم وجود دارد. پدر و مادر خرمدین بسیار اصرار داشتند که او خارج از کشور و در ترکیه به سر می‌برد و در آنجا اقامت دارد. اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شد چنین چیزی صحت ندارد.

قاضی شهریاری سپس به اعتراف اصغر، متهم به قتل بابک خرمدین در مورد قتل داماد و دخترش اشاره کرده و گفت : آرزو یکبار ازدواج می کند اما از همسرش جدا می شود و با پسرعمویش که یکی از مقتول هاست ازدواج می کند.

وی ادامه داد: به هر حال نحوه این قتل‌ها به یک شکل بوده و مقتول ابتدا با داروی خواب‌آور بیهوش می‌شده و بعد با ضربات چاقو به قتل می‌رسید و جسد مثله و به بیرون از خانه منتقل می‌شد. در فقره دوم یعنی قتل آرزو هیچ اطلاعی داده نشده و صرفا گفته شده که وی در ترکیه زندگی می‌کند. در فقره اول صرفا یک اعلام فقدان شده و مدعی شده‌ بودند وی افراد قاچاقچی را به مرز می‌برده و با این پوشش فکر خانواده را از اینکه بخواهند پرونده را پیگیری کنند، منحرف کرده‌اند.

شهریاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ذکر اینکه تحقیقات از متهمان ادامه دارد گفت: با انجام آزمایش‌های روحی و روانی در پزشکی قانونی، روانشناسان اعلام کردند از لحاظ روحی و روانی در حد اینکه گفته شود دچار جنون هستند، مشکلی ندارند. متهمان در اظهاراتشان گفته‌اند از کرده خودشان پشیمان نیستند و حتی پدر مقتول گفته اگر بتوانند از بازداشت بیرون بیایند، دو فرزند دیگرشان را هم به قتل می‌رسانند.

وی درباره انگیزه متهمان گفت: متهمان مدعی شده‌اند که صرفا به خاطر مشکلات مقتولین از جمله استعمال مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف، آن‌ها را به قتل رسانده‌اند. تحقیقات ما نشان می‌دهد انگیزه‌ای غیر از مسائل خانوادگی برای این قتل وجود ندارد.

اما آیا باز هم ممکن است که قتل های فاش نشده دیگری نیزدرپشت دیوارهای خانه مخوف خرمدین ها مخفی باقی مانده باشد؟ سوالی که  قاضی شهریاری در پاسخ به آن گفت: بعید می دانم...! بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلا مفقود دیگری وجود ندارد. به نظر می‌رسد قتل‌ها محدود به همین سه مورد بوده، اما ما به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم.حالا دوستان و آشنایان بابک دور هم جمع شده اند و در مقابل خانه پدری اش در فاز c2 شهرک اکباتان دو حجله گذاشته اند تا شاید بتوانند یاد دوستشان را کمی زنده کنند. همزمان دوستان و دانشجویان بابک خرمدین ساعت 17 امروز (بیست و نهم ) اردیبهشت ماه  وپس از گذشت سه روز از کشف جسد مثله شده این سینماگر ایرانی در مقابل خانه او در شهرک اکباتان به رسم یادبود جمع شدند.

با تمام این تفاصیل به نظر می رسد دوستان بابک که به شدت از این حادثه شوکه شده اند، همچنان به دنبال پاسداشت یادش هستند کمااینکه در مقابل خانه اش دربلوک c2 شهرک اکباتان، حجله گذاشته اند و حتی جمعی از دوستان و شاگردانش ، امروز ساعت 17 به یادش مقابل منزل پدری اش تجمع کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه