English

موج گزارش می دهد:

دومین گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت هم مرد!

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران اعلام کرد: دومین گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت مرد.

دومین گورخر آفریقایی باغ‌ وحش صفادشت هم مرد!

به گزارش خبرنگار موج، محمد کرمی در این زمینه گفت:  پس از بازدید همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از باغ وحش صفادشت در گزارشی اعلام کردند که یکی از دو ماده گورخر آفریقایی که در جایگاه مخصوصی در این باغ‌ وحش در قرنطینه به‌سر می‌بردند، بد حال است.

وی با تشریح ادامه ماجرای این باغ وحش گفت: بعد از چند ساعت،  ظهر امروز مسئول باغ‌ وحش صفادشت در تماسی تلفنی با رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد مرگ یکی از دو ماده گورخر آفریقایی را اعلام که پس از بازدید رییس اداره شهرستان ملارد از این مرکز، موضوع تایید و صورتجلسه شد.

کرمی با ذکر اینکه بعد از آن، تیم دامپزشکی نیز در محل حضور ‌پیدا کرد گفت: این تیم برای نمونه برداری و پیدا کردن علت   تلف شدن این گورخر به باغ وحش یاد شده رفتند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه این دو ماده گورخر آفریقایی در جایگاه قرنطینه در مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت نگهداری می‌شدند  گفت: در این مرحله باید تا ۲۱ روز ‌پس از ورود به‌منظور جلوگیری از انتقال بیماری احتمالی به سایر گونه‌های این مرکز در جایگاهی جداگانه تحت مراقبت باشند. 

وی با تاکید براینکه هفته گذشته نیز در بازدیدی که از این مرکز داشتیم شاهد بودیم که یکی از این دو ماده گورخر ضعیف‌تر از دیگری است گفت: بنابر گفته‌ مسئول این باغ‌ وحش مواد غذایی و داروهای درمانی تحت نظر دامپزشک در این مدت به این دو ماده گورخر داده می‌شد. با این حال یکی از این دو ماده گورخر حال مساعدی نداشت.

کرمی همچنین با کر اینکه به گفته مسئول باغ‌ وحش صفادشت ، این دو ماده گورخر آبستن هستند گفت: اما تاکنون مدرک یا مستنداتی در این زمینه به ما تحویل داده نشده است تا بتوانیم آبستن بودن این دو ماده گورخر آفریقایی را تایید کنیم.

گفتنی است این دومین گورخر از سه گورخری است که سه هفته قبل از آفریقا به ایران منتقل شده بود.

بیشتر بخوانید:

بی‌تدبیری مسئولان بعد از گرفتن جان شیر و خرس اینبار مرگ گورخر آفریقایی را رقم زد/چرا حیوان وارد می کنید!؟

صلاحیت نگهداری از شیر ایرانی را نداریم! / بعید است که "هیرمان" در باغ وحش دوام بیاورد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه