English

با حضور هنرمندان در هفته محیط زیست ؛

۱۰۰ جانور از گونه های مختلف در زیستگاه های خود رها سازی شدند

در آستانه گرامیداشت هفته محیط زیست پیش از ظهر امروز تعداد زیادی از گونه های حیات وحش در پارک ملی خجیر رهاسازی شده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

100 جانور از گونه های مختلف در زیستگاه های خود رها سازی شدند

به گزارش خبرگزاری موج، در آستانه گرامیداشت هفته محیط زیست پیش از ظهر امروز تعداد زیادی از گونه های حیات وحش با حضور میترا حجار  ،  کیهان ملکی و سید محسن خرمدره از بازیگران عرصه سینما و تلویزیون که دوستدار محیط زیست هستند، در پارک ملی خجیر رهاسازی شده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

محمدرضا خویشتن دار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این برنامه گفت: در برنامه بیش از صد جانور از گونه های مختلف در زیستگاه های خود رها سازی شدند که شامل 1 عدد گاوچرانک، 1 عدد پیغو، 2 عدد دلیجه کوچک، 2 عدد دلیجه، 10 قلاده روباه، 2 عدد عقاب دشتی، 1 عدد عقاب طلایی، 83 عدد سهره سبز و جنگلی، 2 عدد باکلان، 1 عدد بوتیمار بزرگ، 4 عدد جغد کوچک، 1 عدد قرقی، 9 عدد سارگپه، 1 عدد مرغ حق و 3 عدد شاه بوف رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

رهاسازی 3

وی در ادامه با اشاره به اینکه خرید و فروش، نگهداری و شکار گونه های حیات وحش بر اساس قانون جرم محسوب شده و حبس و جریمه نقدی شامل حال متخلفان خواهد شد، اظهار داشت: شهروندان در صورت نگهداری حیات وحش اگر بصورت داوطلبانه گونه را تحویل محیط زیست دهند این اقدام آنها کمک به محیط زیست تلقی می شود و این حیوانات نیز جهت مداوا و بازپروری به مرکز نگهداری حیات وحش پردیسان منتقل شده و در صورت قابلیت رهاسازی در زیستگاههای خود رهاسازی می شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست که بویژه در فصل بهار که فصل زادآوری حیات وحش می باشد از دست زدن به لانه این حیوانات و زنده گیری آنها خودداری کنند و در صورت مشاهده حیوانات وحشی سرگردان و آسیب دیده موضوع را به محیط زیست استان تهران از طریق سامانه تلفنی 1540 و سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند.

محمد کرمی رئیس اداره نظارت و بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران نیز در این برنامه با اشاره به اینکه گونه هایی که امروز در این منطقه رهاسازی شده اند عموما از گونه های شکاری و پرندگان آبزی و کنار آبزی و خشکی زی بوده اند، افزود: پرندگان خشکی زی نظیر سهره عموما از صیادان و شکارچیان متخلف گرفته شده و پس از بازپروری ، در زیستگاههای طبیعی رهاسازی می شوند.

وی با بیان اینکه گونه های آبزی و کنار آبزی نیز معمولا به هنگام مهاجرت و تحت شرایط نامساعد دچار آسیب شده و در داخل شهر ها و خانه ها گرفتار می شوند، اظهار داشت: این پرندگان نیز نظیر باکلان و بوتیمار که در حاشیه دریاچه ها، باتلاق و تالاب ها زیست می کنند پس از اطمینان از وضعیت سلامت در زیستگاههای طبیعی رهاسازی می شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه