English

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران :

با روند کنونی و عدم حمایت دولت ها مترو ۲۰ سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود!

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از برخورد دولت با مقوله حمل و نقل عمو می تهران گفت: در صورتی که دولت‌ها به وظایفشان در توسعه مترو عمل نکنند، متروی تهران تا ۲۰ سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود.

با روند کنونی و عدم حمایت دولت ها  مترو ۲۰ سال دیگر هم تکمیل نمی‌شود!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد علیخانی عصرامروز در مراسم افتتاح ایستگاه های مترو اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو با ذکر اینکه نتیجه زحمات همکاران من در مدیریت شهری تکمیل و توسعه  ۴۰ کیلومتر از خطوط متروی در این دوره بوده است گفت: همچنین در این دوره، حدود ۳۰ ایستگاه مترو افتتاح شده که به نرخ امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

علیخانی در ادامه با ذکر اینکه برآورد هزینه‌ای ما در کمیسیون حمل و نقل شورا برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: بنابراین اگر با روند فعلی پیش برویم تا ۲۰ سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی شود. برهمین اساس هم کمک دولت لازم است و هم انجام  اقداماتی نظیر تی. او. دی در ۳۰۰ متری ایستگاه‌ها که درآمد آن صرف توسعه خطوط شود.

وی با اشاره به ارایه راهکاری در این زمینه گفت: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل متروی تهران سرعت بدهد بازنگری در طرح تفصیلی است . شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند . ضمن آنکه اصلاح طرح تفصیلی در این راستا نیز در برنامه سوم شورا آمده است.

علیخانی اشاره ای هم به موضوع مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان کرد و گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آنها از امکانات شهری مشکل بود در دستور کار شورای شهر بوده است . در همین راستا  یکی از کارهای خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاه ها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوس ها و مینی بوس های جدید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران همچنین با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش خبرهای افتتاح مترو برلزوم تحقق وعده خرید ۶۳۰ واگن مترو توسط دولت  تاکید کرد و مدعی شد: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا می توانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه