English

آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در همدان:

حفظ سلامت اداری و تحقق سند تحول قضایی اولویت است/طرح ارزشیابی قضات را نیز در دستور کار قرار داده ایم

رییس قوه قضاییه با اشاره به حفظ سلامت ادارای و تحقق سند تحول قضایی، افزود: دراین رابطه اجرای طرح ارزشیابی قضات را نیز در دستور کار قرار داده ایم و ارزشیابی باید برای همه بخش ها و همه کارکنان باشد.

حفظ سلامت اداری و تحقق سند تحول قضایی اولویت است/طرح ارزشیابی قضات را نیز در دستور کار قرار داده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سیدابراهیم رئیسی  ، رییس قوه قضاییه روز یکشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان همدان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به  حفظ سلامت ادارای و تحقق سند تحول قضایی، عنوان کرد:  در راستای اجرای این سند تاکنون ۳۰ سامانه در دستگاه قضایی فعال شده که تا پایان سال این تعداد به ۴۰ سامانه خواهد رسید ضمن اینکه نیمی از احکام مرتبط با سند تحول نیز اجرا می شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اجرایی شدن سند تحول قضایی ، گفت: اجرای این سند باید به گونه ای باشد که تمامی دستگاه قضایی متاثر از آن دچار تحول شود و اول خود مجموعه و سپس مردم تسهیل و تسریع روند کار را به خوبی احساس کنند چراکه درغیراینصورت این سند همانند یک دستورالعمل خواهد ماند.

وی افزود: مردم باید اثرات اجرای سند تحول قضایی را با تسهیل و تسریع روند کار رسیدگی و دادرسی پرونده ها در محاکم قضایی به عینه مشاهده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید نخست ما حفظ کرامت مردم در دستگاه قضایی است، اظهار داشت: حفظ سلامت اداری اولویت و اصل دوم کار در دستگاه قضایی براساس سند تحول است  به نحوی که باید از سلامت در مجموعه قضایی صیانت کنیم چراکه یک مجموعه سالم می تواند حکم موثر، دقیق و سالم را صادر کرده و مردم را امیدوار کند که البته صیانت از سلامت مجموعه قضایی نیز تنها وظیفه مدیران نیست بلکه همه کارکنان مجموعه دراین زمینه مسئولیت  و نقش دارند.

رییس قوه قضاییه افزود: دراین رابطه اجرای طرح ارزشیابی قضات را نیز در دستور کار قرار داده ایم و ارزشیابی باید برای همه بخش ها و همه کارکنان باشد به نحوی که کارمندان سالم، فعال، شجاع و نفوذ ناپدید مورد تشویق قرار گرفته و به افراد کم کار و بی توجهی به وظایف نیز تذکر داده شود.

رییسی با اشاره به اینکه تشویق و تنبیه یک اصل دینی در نظام علوی است و فرمایشات حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر به واقع سند جامع حکومت داری است، تصریح کرد: کار در دستگاه قضایی به واقع سخت است و باید سختی کار کارکنان در بخش های مختلف قضایی و عدلیه دیده شود.

وی افزود: یکی از کارهای دستگاه قضایی همانند رسیدگی به پرونده ها، اصلاح مجرمان است که باید شخصیت فرد باز اجتماعی شود و در کنار رسیدگی به پرونده، اصلاح مجرمان نیز به عنوان یک وظیفه در اولویت کارها قرار دارد.

رییسی گفت: البته اصلاح فرد و جامعه تنها وظیفه زندان نیست و همه به خصوص مسوولان، روانشناسان، روانکاوان، معلمان تربیتی و قضات باید کمک کنند تار میزان جرم کاهش یافته و مجرم اصلاح شود.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش کار پسندیده است گفت: ترویج این فرهنگ موجب کاهش تشکیل پرونده در محاکم و همچنین صدور حکم محکومیت برای افراد می شود.

وی با تاکید بر اینکه صدور رای متقن و تصمیم گیری قاطع قضایی بسیار مهم است افزود: رای باید به گونه ای صادر شود که با رفتن به تجدید نظر تغییر نکند که این برای تضمین آرا است.

رییسی با اشاره به اینکه در صدور قرار تامین بازداشت بسیار باید با احتیاط عمل کرد گفت: در مورد چیزی که در قانون است مثل تبانی و از بین رفتن آثار جرم قرار صادر شود و در غیر اینصورت در صدور قرار بازداشت باید دقت شود. 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: اصلاح نظام پولی و مالی، مالیات و اداری در کشور منجر به کاهش ورودی پرونده به دادگستری می شود و لذا پیشگیری و کاهش ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی در جامعه یک وظیفه همگانی است.

رییس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه خدمت به مردم استان همدان با وجود هشت هزار شهید، جانبازان و ایثارگران یک توفیق و موهبت الهی به ویژه برای همکاران دستگاه قضایی است.

سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه عصر امروز(یک‌شنبه) و در بیست و ششمین سفر استانی خود برای انجام سفری یک روزه وارد فرودگاه همدان شد.

رئیس قوه قضاییه در آغاز سفر خود به همدان و در فرودگاه این شهر، مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین، رئیس کل دادگستری، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی