English

جزئیات روند ساخت خط ۱۰ مترو تهران تشریح شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط 10 مترو تهران اواخر هفته آینده آغاز می شود.

جزئیات روند ساخت خط 10 مترو تهران تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام مدیرعامل شرکت مترو درباره روند ساخت خط 10 مترو تهران گفت: مراحل احداث خط 10 مترو تهران به عنوان یکی از خطوط جدید این شبکه،‌ در 5 فاز عملیاتی برنامه ریزی شده است که قطعه نخست آن از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا میدان کتاب به طول 14.5 کیلومتر خواهد بود.

وی گفت: در واقع عملیات اجرایی این قطعه با حفاری شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) از ایستگاه موسوم به میدان دریاچه شهدای خلیج فارس شروع می شود و در ادامه قطعات بعدی به مرور زمان در دستور ساخت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: فرآیند حفاری و ساخت تونل های  خط 10 عمدتا با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می پذیرد. در چنین حالتی پیش بینی می شود در صورت تأمین به موقع منابع مالی مورد نیاز، ‌حداقل 4 سال زمان برای احداث قطعه نخست نیاز باشد.

امام بیان داشت: اما توالی و روند ساخت دیگر قطعات خط 10 نیز مد نظر قرار بوده و امیدواریم عملیات اجرایی قطعه دوم این خط که از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا وردآورد به طول تقریبی 6 کیلومتر امتداد می یابد با فاصله ای اندک از شروع قطعه نخست آغاز شود.

گفتنی است؛ خط 10 مترو تهران از جمله 4 خط جدید این شبکه به حساب می آید که بهمن ماه سال 1398 در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسید و در خرداد ماه سال 1399 جهت اجرا به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ابلاغ شده است.

این خط به طول کلی 43 کیلومتر با 35 ایستگاه ، از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه های شهید زین الدین و شهید باقری شروع شده و در نهایت به ایستگاه وردآورد از خط 5 مترو تهران متصل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسنی

    سلام
    چرا هیچ برنامه ای برای ساخت یک خط به سوی شهر ستان شهریار ندارید. این شهرستان جمعیت زیادی دارد که اکثرا در تهران کار میکنند و شب ها به شهریار بر میکردند.

  • حمید

    سلام،
    شروع بکار عملیات اجرایی خط 10 خوبه، ولی بفکر اتمام خط 6 هم باشید، الان حدود 7 ساله محل ما در میدان کودک شهرزیبا را مسدود کردن و رها کردن اگه نمی‌تواند تمام کنید حداقل معبر عمومی را باز کنید تا مزاحمت برای مردم کم شود.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه