English

افتتاح همزمان دو ایستگاه مترو در خط ۷ مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح همزمان ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب درخط 7 مترو در هفته‌جاری خبر داد.

افتتاح همزمان دو ایستگاه مترو در خط ۷ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام درباره افتتاح همزمان ایستگاه‌های میدان قیام و دولاب در خط 7 مترو تهران گفت: ایستگاه میدان قیام در منطقه 12 واقع شده و به دلیل همجواری با بازار بزرگ تهران، خیابان‌های ری، مولی، بلوار قیام و سه‌راه امین‌حضور (خیابان ایران) جزو محدوده‌های جاذب سفر پایتخت محسوب می‌شود. برای ساخت این ایستگاه210 میلیارد تومان در بخش‌های ساختمانی، تاسیسات و تجهیزات هزینه شده است.

وی افزود: به دنبال افتتاح ایستگاه مترو میدان قیام و جمع‌آوری کارگاه پروژه، یک اتفاق مهم دیگر نیز در این محدوده رخ خواهد داد؛ در واقع حدود یک کیلومتر از بلوار قیام پس از حدود 5 سال آزاد سازی شده و با احداث مسیر دوچرخه‌سواری و ایستگاه اتوبوس‌های تندرو، این بلوار مجدداً به قلمرو عمومی شهر بازخواهدگشت.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه دولاب که در منطقه 14 قرار دارد، افزود: ایستگاه دولاب بین ایستگاه های آهنگ و 17 شهریور قرار داشته و در هم‌افزایی با این ایستگاه‌ها و همچنین ایستگاه‌های امیرکبیر و میدان قیام، شرایط دسترسی اهالی جنوب شرق تهران، خصوصاً شهروندان محله تاریخی دولاب به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری را به میزان قابل توجهی تسهیل خواهند کرد.

وی گفت: این ایستگاه با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان ساخته شده و دسترسی خط 7 به بزرگراه امام علی (ع) و بالعکس را امکان پذیر کرده است.

امام تاکید کرد: در مورد هر دو ایستگاه میدان قیام و دولاب، تسهیلات مخصوص و ویژه افراد کم توان جسمی و حرکتی نیز مورد اقدام قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی